• tan73

Kaudalt regressionssyndrom + hjärtfel

Hej alla!

Jag är på jakt efter någon som kanske också fått ett barn med samma missbildning som vår lille Sebastian hade. Det var väldigt ovanligt, endast 1-2barn om året i Sverige.
    Han saknade ryggrad från bröstkorgen och ner till höften, höften var väldigt smal, benen felvinklade - liknade grodlår. Sen var han förlamad från midjan och neråt. Kaudalt regressionssyndrom heter det. Bild finns i mitt galleri under starka bilder.

OBS!!! Där är även bilder när han inte längre lever. Inga hemska bilder, men bara så att jag har varnat.

Hans magsäck var mindre än vanligt och så hade han kortare tarmar. Saknade mjälte. Och det värsta var hans hjärtfel, som läkarna inte ville operera pga hans förlamning. Det finns många barn med hjärtfel, men vad jag är ute efter är ifall det finns någon som har fått barn med liknande missbildningar? Har än så länge inte träffat på nån med nåt liknande...

~*~ saknar min Sebastian~*~
  • Svar på tråden Kaudalt regressionssyndrom + hjärtfel
  • Alvi

Hej, jag har nyss läst din blogg och gråter och gråter...!! Finns inga ord, du har skrivit så fint om er tid ni fick tillsammans och du har skrivit så "målande" om dagen er fina son dog... Så fruktansvärt... JAg är så ledsen för er skulll!

Jag har tyvärr aldrig hört om någon med samma sak som er son... men eftersom det har ett namn, så måste det ju finnas fler? Har du provat att googla?

Många kramar!

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • tan73

*puffar*  Ingen???

• gohappy

Hej!
    Storgråter sen jag varit inne på din pres och tittat på kort av er familj, främst då Sebastian, bloggen har jag läs förrut och där är det så fint skrivet så man gråter & gråter så den lät jag bli denna gång.
    Har smygläst din förra tråd då vi kunde följa eran lilla kämpe.
    Nu tassar han på fina moln och busar runt med sitt underbara skratt.

Ang diagnoserna kan jag tyvärr inte hjälpa dej.
    Jag beundar din styrka, stora varm kram!
    Lägger till dej i min adressbok så kan du titta runt på det lilla jag har.
    Tänkte på dina starka bilder, det finns folk som kopierar och sprider vidare...bara en tanke!

Dom 4 finaste underverken har jag äran att vara mamma till.
  • tan73

*puffar igen*
    Tack för era fina inlägg, gohappy och Sisu. Glad

Svar på tråden Kaudalt regressionssyndrom + hjärtfel