• Jumjum84

"Det händer aldrig mig..."

Tänker du ofta: "Ähh...det händer aldrig mig!"? Jag är en person som jämnt (men i smyg) tänker så.. trots bilolyckor som kunde gått riktigt illa och liknande så tänker jag så...Nu har jag bestämt att jag ska försöka att inte tänka på det viset och ta varningar på allvar. Nu blev det inte inget denna gången men.....

Jag hörde för ett tag sedan att det kunde komma samtal från utlandet och att man då inte ska svara eller ringa upp (om man inte känner igen numret alltså). Men jag kommer inte ihåg vilka nummer det gällde osv. Det låg någonstans i bakhuvudet och grodde utan min vetskap.

Nu har jag varit vaken sen halv fem i morse då jag fick ett sådant samtal. De ringde en signal och vill att man ska ringa upp. Det kostar tydligen skjortan att ringa upp och det är nåt bedrägeri läste jag nu.

Jag var ju inte så dum så jag ringde upp till ett land i gud vet var, när jag inte ens känner nån som är där eller ens varit där nån gång. Tydligen var det Bangladesh de ringde från (efter lite efterforskningar).

Så sjukt irriterande! särskilt om man inte kan somna om och har en lång dag framför sig

Jaja...se upp med sånt i alla fall.. +886 börjar numret med...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-27 07:00
    +882 menade jag...

• Svar på tråden "Det händer aldrig mig..."
  • Lilla Mimsan

De ringde även oss! Sambons telefon, två gånger... Men iom att det var utlandsnummer så...Och att det stått om dessa "telefonpirater"

• marjalena

Häromdagen ringde ett utlandsnummer bara en signal på min mobiltelefon,men det började på +393. Någon som vet var man kan kolla upp olika landsnummer på nätet?

• Saltlakrits
    marjalena skrev 2008-11-27 09:03:33 följande:
    Häromdagen ringde ett utlandsnummer bara en signal på min mobiltelefon,men det började på +393. Någon som vet var man kan kolla upp olika landsnummer på nätet?
    Är du säker på att det inte skulle vara +39 ?

För då är det från Italien enligt eniro. Italien har landsnummer 0039. (+39)
    En kvinna störs av vad en man glömmer, en man av vad en kvinna kommer ihåg
  • marjalena
    Saltlakrits skrev 2008-11-27 09:07:08 följande:
    Är du säker på att det inte skulle vara +39 ?För då är det från Italien enligt eniro. Italien har landsnummer 0039. (+39)
    Jo det är nog +39 då. Tack så mycket!
  • Saltlakrits
    marjalena skrev 2008-11-27 09:09:41 följande:
    Jo det är nog +39 då. Tack så mycket!
    Då får vi oppas att du känner någon från Italien då
  • marjalena
    Saltlakrits skrev 2008-11-27 09:34:53 följande:
    Då får vi oppas att du känner någon från Italien då
    Haha!  Nä det gör jag ju inte. Men det skulle ju kunna vara någon "vanlig människa" som faktiskt  ringde fel eftersom det bara var en signal
  • Saltlakrits

Aha!
    Ja, det behöver ju inte alltid vara bedrägerier.. Men man ska klart vara försiktig

• marjalena
    Saltlakrits skrev 2008-11-27 09:41:13 följande:
    Aha!Ja, det behöver ju inte alltid vara bedrägerier.. Men man ska klart vara försiktig
    Ja det finns väl någon enstaka ärlig männsika kvar på jorden fortfarande tror jag

Men visst gäller det att passa sig!
  • Labonina

Jag har haft ett nummer på +44 vilket jag kollade var England som har ringt någon gång emellanåt under de senaste månaderna till min mobil. jag känner ingen där och alla gånger har det lagt på innan jag hunnit svara, och inget meddelande på mobilsvaret.
    Kan det vara något sånt?
    Hur kan man behöva betala massa för att bara svara i telefon?

• Butterscotch
    Labonina skrev 2008-11-27 09:56:02 följande:
    Jag har haft ett nummer på +44 vilket jag kollade var England som har ringt någon gång emellanåt under de senaste månaderna till min mobil. jag känner ingen där och alla gånger har det lagt på innan jag hunnit svara, och inget meddelande på mobilsvaret.Kan det vara något sånt?Hur kan man behöva betala massa för att bara svara i telefon?
    Svara kostar inget (om du inte accepterat ett collect call), att ringa upp kostar däremot.
  • YokohamaNr2

Jag fick en ny variant, ett mess där det stod att jag hade ett paket som väntade på att bli hämtat av mig, ring genast och så ett nummer. Deletade direkt så tyvärr kommer jag inte ihåg koden.

Svar på tråden "Det händer aldrig mig..."