• Majras

När betalar man sina taxfreevaror?

Vi är lite oense här hemma om när man betalar sina taxfree varor som man beställt.
    Någon här som har koll?

• Svar på tråden När betalar man sina taxfreevaror?
  • hotten

man kan alltid betala på planet, vissa flyg kan du även ta faktura å betala efter hemkomsten.

• Elli47

Och kolla igenom påsarna att du fått allting innan du betalar. Jag har varit med om att varor jag beställt har funnits med på kvitto/faktura och saknats i påsarna!

• mia maria

Beställer man på nätet så betalar man då man beställer, så gjorde iaf vi sist.

• Elli47
    mia maria skrev 2008-11-29 08:29:48 följande:
    Beställer man på nätet så betalar man då man beställer, så gjorde iaf vi sist.
    Jaha... sist vi beställde via nätet var 2006 och då fick vi betala det på planet, men det kanske varierar mellan flygbolag.
  • mia maria
    Elli47 skrev 2008-11-29 09:15:02 följande:
    Jaha... sist vi beställde via nätet var 2006 och då fick vi betala det på planet, men det kanske varierar mellan flygbolag.
    Ja det kanske går att göra så med, o det varierar säkert mellan bolagen!
    Vi reste med Tuifly sist.
  • Fidelis ad urnam

Vi har fått betala på planet ner, på planer hem, med VISA-kort vid beställning på nätet, via faktura. Det skiljer mellan flygbolag.

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • Elli47
    Majras skrev 2008-11-30 14:14:11 följande:
    Vet någon vad som gäller för apollo?
    Apollo är en researrangör, de har inga egna plan, kolla vilket flygbolag er resa har.
  • Majras
    Elli47 skrev 2008-11-30 14:39:27 följande:
    Apollo är en researrangör, de har inga egna plan, kolla vilket flygbolag er resa har.
    SAS menar jag ju
  • Fidelis ad urnam

Vi flög med SAS via Ving i somras till Kroatien och vi fick faktura på våra taxfreeköp

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • MissC24

Vi beställde över nätet och betala på flyget hem när vi fick varorna. Vi beställde lite sprit att ha där nere med och då betala vi på flyget dit

Svar på tråden När betalar man sina taxfreevaror?