• Anonym (man)

Vad göra tillsammans med ny dejt en fredagkväll?

Har dejtat en tjej ett par gånger som jag fått kontakt med via dejtingsajt. Det har varit trevligt och mysigt på många sätt Det kändes att det tände, så att säga. Men jag vill inte ha för bråttom med sexet, samtidigt som jag vet hur kåt jag brukar bli... (och att jag då ganska lätt börjar "förföra"...)

Nu ska vi ses igen, och jag undrar...vad ska/kan man göra på en dejt, t ex en fredag, utan att det liksom blir "tvunget" att ha sex? Men att ändå möjligheten finns...

Och så undrar jag hur länge man ska dra uta på sexet egentligen? (ovan dejtare...)

Om vi ska ses en fredagkväll t ex. Vad ska jag föreslå?
    Gå ut och äta? Dansa?
    Är det sen bäst att efter ett tag, när det är "som bäst", säga: hej då och god natt och åka hem? än att gå vidare, kanske till nästa pub osv, och hoppas på att det leder till sex? Att vi åker hem till någon av oss?
    Jag gillar egentligen inte att ha fyllesex! Det blir oftast kass. Samtidigt känns det lite läskigt att ta initiativ på något annat sätt: gå o fika mitt på dan och så ta initiativ till sex i det läget; my place or yours?

• Svar på tråden Vad göra tillsammans med ny dejt en fredagkväll?
  • dio

Hejsan!

Jag är absolut ingen expert på dating men mitt förslag är att du skippar fyllesexet i alla fall, ingen pubrunda till 3 snåret. gå då hellre ut och ät på en mysig restaurang där man kan beställa en öl eller ett glas vin om man vill det och där man kan sitta en stund och samtala och njuta av maten. Då kan du ju även känna efter om det är läge att bjuda hem henne till dig sen eller om ni ska hitta på något annat efter maten eller om det är läge att tacka för dig. Bowling kanske?

Alternativt så bjuder du hem henne till dig, lagar mat åt henne, dricker lite gott vin. D¨har du ju henne hemma redan

Sen beror det väl mycket på vad hon är för slags person, vad hon gillar att göra- älskar hon att dansa så är ett dansställe det ultimata. Är hon som jag, som inte ens närmare mig dansgolvet under hot så blir det mindre lyckat

• Anonym

Jag röstar också för att bjuda hem henne på en fin middag med lite vin. Kanske se en film.

Blir det aktuellt med sex så kommer det sig ganska naturligt efteråt, och om ni fortfarande vill vänta så har ni ändå närmat er varandra litegran intimt.

• Anonym (fcuk)

Om du känner dig nervös inför att bjuda på middag hemma så förslå att ni ska laga mat tillsammans. Det är jättekul om man inte känner varandra så bra. Välj ut ett bra recept och köp hem ingredienserna i förväg tillsammans med ett bra vin. Efter middagen kan ni ju dra ut på stan eller stanna hemma och se en film eller bara dricka vin och lyssna på musik. Då finns det tillfälle till lite hångel om det verkar rätt. Försök att inte hamna i säng för då finns spänningen kvar nästa gång ni träffas.

• Anonym (kvinna)

Jag tycker det är lika bra att ha sex så fort som möjligt. För då tycker jag spänningarna släpper, sedan kan man laga mat ihop :D

Så har jag gått tillväga när jag träffat nätedejter.

• Viking och Loke
    Anonym (kvinna) skrev 2008-11-27 16:05:05 följande:
    Jag tycker det är lika bra att ha sex så fort som möjligt. För då tycker jag spänningarna släpper, sedan kan man laga mat ihop :D Så har jag gått tillväga när jag träffat nätedejter.
    Håller med men de är ju vad jag tycker vet ju inte hurdan hon är....

men film mat lite lagom tycker ja...
  • Anonym (man)

Tack för råd! Shit, jag vet ändå inte riktigt hur jag ska göra... Har lust att se henne, lust att va själv med henne, i princip nykter, o gärna ha sex, även om det inte är ett måste.
    Men, vet inte riktigt om jag vågar bjuda hem henne redan??
    Men går vi ut och äter t. ex, så kommer vi nog inte att kunna släppa varann... det tände till ganska bra sist Och vad gör man då?
    Känns rätt fånigt, jag kan ju inte låta bli att ta initiativ till att ses heller....det vill jag inte.
    Men hon kanske skulle tycka jag var för framfusig om jag bjöd hem henne? Oavsett om vi först går ut o äter eller är hemma?

• Anonym (Maria)

Jag ser inget som helst värde i att hålla på med en massa spel, när det är sex man vill ha.
    Vill hon hålla på och segdra detta i tre träffar till verkar hon enligt mej rätt så jobbig.
    Nej fram för raka puckar, o inget trevande efter vad man "ska" och "bör".
    Kan ni inte ha kontakt via nätet mellan träffarna, då brukar såna här etiska frågor lätt komma på tal. SÅ vet du om hon tycker det är helfel att ha sex innan man känner varann riktigt ordentligt.

• Anonym (man)

Vi träffades, gick ut och åt, roade oss och tillbringade hela helgen tillsammans - med en hel del väldigt fint sex!

Nu är bara frågan hur det ska fortsätta....

Svar på tråden Vad göra tillsammans med ny dejt en fredagkväll?