• Sweetp

Glutenfri mjölmix - Vilket märke föredrar du och varför?

Precis som frågan lyder: Vilken glutenfri mjölmix föredrar du och varför?

Jag själv har bara provat Finax, då detta var det enda märket jag kände till fram till idag. Tycker personligen att det blir en något konstig smak på bakverken med denna mjölmix och tar gladeligen emot tips på andra glutenfria mjölmixar...

Gravid - BF 090126
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Glutenfri mjölmix - Vilket märke föredrar du och varför?
  • violet

Semper, har bara blivit så eftersom jag är "uppväxt" med det märket.

• Toppenloppan

Jag märker smakmässigt ingen skilland mellan Finax och Seper, det är de märken jag provat. Föredrar Finax pga den smidiga förpackningen!

• nattfrost

Finax, smart förpackning, den är billigare och jag tycker resultatet i bakmaskin blir bättre.

• Vill Nu

Kör bara med glutenfritt, tycker inte smaken är nån skillnad. Inte heller resultatet med dom olika sorterna, men jag Brukar ju dock använda mig av de Röda Mjölkpaketet.. funkar till allt =)

• hjulia

Vill Nu skrev 2008-11-28 19:51:32 följande:

Kör bara med glutenfritt, tycker inte smaken är nån skillnad. Inte heller resultatet med dom olika sorterna, men jag Brukar ju dock använda mig av de Röda Mjölkpaketet.. funkar till allt =)
    Håller med..

Bra förpackning och billigast.
  • Vill Nu
    Svar på #10
    Enkel lösning på mjölpaket faktiskt, så borde typ alla förpackningar se ut tycker jag. Enkla att stänga och bra att förvara. inte som andra mjölpåsar som sprutar ut mjöl när man ska öppna/stänga dom... så de blir vitt puder i hela köket =)
  • nattfrost

Fast jag tycker nog att gf mjöl dammar ganska bra.. men det får man ta..

• hjulia

nattfrost skrev 2008-12-02 11:14:52 följande:

Fast jag tycker nog att gf mjöl dammar ganska bra.. men det får man ta..
    jo, bakade med vanligt mjöl för några dagar sedan och blev förvånad över dess tyngd..

glutenfritt blir dammigt oavsett förpackning.. tyvärr
Svar på tråden Glutenfri mjölmix - Vilket märke föredrar du och varför?