• principisessan

kan man ha riktig julgran med en 1,5 åring hemma?

Jag är en riktig juloman så det skriker om det.. älskar att pyssla inför julen och en gran är ju en stor del av själva julen för mig.
    Nu tänkte jag att vi i år måste nog ha en plastgran för dotterns skull som annars kanske äter barr eller nåt..
    Men så idag på öppna förskolan var det flera föräldrar med barn i samma ålder som sa att de tänkte ha riktig gran hemma i år.

Så min fråga är om det är praktiskt möjligt att ha en riktig gran, eller är det bara att glömma?
    (Plastkulor kommer vi självklart att ha så hon inte kan göra sig illa)

• Svar på tråden kan man ha riktig julgran med en 1,5 åring hemma?
  • memlan

Vi har alltid haft riktig gran, det har gått finfint. Mina barn har inte ätit barr (vad jag märkt) men mina systrar hade som tradition att välta granen minst en gång varje jul så plastkulor är nog en bra idé.
    Om man tänker efter är det nog bättre att smaka på riktiga barr än på barr av plast...

• TvåM

Vår dotter är snart 1 år o vi tänkte ha riktig gran men det känns lite jobbigt, det blir nog ett väldigt pass. Jag är mest rädd att hon ska välta den.

• Emilia82

vi har alltid haft riktig,ska även ha det denna jul med en 1 åring och en 2 åring och en 9 åring:)

• frigis

Klart jag hade det med en 1 åring och 2 åring...

Skillnaden mellan en idiot och en icke idiot är att icke idioten vet om att den är en idiot
  • MaijaO

Visst går det. Men vi brukar förankra den med rep för säkerhets skull, vi har katter som gärna klättrar i granen och hundar som tycket att det är skitkul att kolla vad katterna gör där inne. Granbarr är inte på något vis giftigt så den aspekten behöver du inte oroa dig för. Idegran är giftigt men de har man inte till julgran ändå.

• HellviHumle

Barr är inte giftiga!

Rösta på HH, FLs enda riktiga Tomte!
  • Teschty

Vi ska ha riktig gran, åååå det gör ont i hela julkroppen av bara tanken på en plast gran.
    Alvin blir 1 den 18 dec men en riktig gran ska jag ha iaf, jultokig som jag e..

Alvin mammas hjärta
  • VIXIE

Vi har alltid haft riktig gran(3 barn) skulle inte klara av att ha plastgran,vi har dessutom både riktiga och plastkulor har aldrig varit nåt problem.Ett år fick vi däremot förankra den i väggen med ett snöre men det berodde mer på 2 kattungar än barnen. Dessutom är granbarr fulla av C-vitamin!Skrattande

Bättre lite skit i hörnerna än ett rent helvete...
  • Bonanza

Så klart det går. Vi har en treåring, en ettåring och tre galna katter. Ett tips är att fästa den i vägg/tak med fiskelina så att den inte kan välta helt. Annars är det ju inga problem, bara att passa lite extra. Att äta lite är ingen fara.

• HellviHumle
    VIXIE skrev 2008-11-27 15:31:48 följande:
    Dessutom är granbarr fulla av C-vitamin!
    Åtminstone på våren!
    Rösta på HH, FLs enda riktiga Tomte!
Svar på tråden kan man ha riktig julgran med en 1,5 åring hemma?