• HugoochVilma

Parfym till 60+

Ska köpa en parfym till min mor i julklapp. Vilken parfym är att rekommendera till en som fyllt 66 år?

vet att parfym är högst personligt men tänkte ändå höra om ngn har några tips.

~*~*~*~*~*~* HUGO är här! ~*~*~*~*~*~*~
  • Svar på tråden Parfym till 60+
  • enlitenbitkaka

Hänger väl inte på åldern utan om hur hon är som person. Är hon glad, livfull, ungdomlig och framåt. Eller är hon lugn, tillbakadragen och lite old fashion?

Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
  • HugoochVilma
    enlitenbitkaka skrev 2008-11-28 10:37:19 följande:
    Hänger väl inte på åldern utan om hur hon är som person. Är hon glad, livfull, ungdomlig och framåt. Eller är hon lugn, tillbakadragen och lite old fashion?
    Sant.

Hon är väl lite äldre och vill troligen ha en parfym kopplat till hennes ålderskategori. Glad är hon, men itne ungdomlig direkt. Öppen, social och pratar mycket.
  • enlitenbitkaka

En klassisk Chanel No.5 funkar alltid. Känner hon garanterat igen och den känns lyxig. Dock en ganska speciell doft.

Burberry har en doft som heter Weekend. Klassisk, fräsch och lagom. Min mamma på 52 använder den.

Calvin Klein har en doft som heter Obsession Night. Djup men inte over the top.

Sen den nyaste Gucciparfymen - Gucci by Gucci.

• HugoochVilma
    enlitenbitkaka skrev 2008-11-28 10:56:19 följande:
    En klassisk Chanel No.5 funkar alltid. Känner hon garanterat igen och den känns lyxig. Dock en ganska speciell doft. Burberry har en doft som heter Weekend. Klassisk, fräsch och lagom. Min mamma på 52 använder den. Calvin Klein har en doft som heter Obsession Night. Djup men inte over the top.Sen den nyaste Gucciparfymen - Gucci by Gucci.
    TACK
  • enlitenbitkaka

Av de rekommenderar jag Burberry-parfymen mest btw

Svar på tråden Parfym till 60+