Hur har tandsprickningen varit för er bebis?
Som rubriken säger: hur har (är) tandsprickningen varit för er bebis?
Ange gärna vilka "symptom" bebisen hade & vid vilken ålder tandsprickningen började!
Som rubriken säger: hur har (är) tandsprickningen varit för er bebis?
Ange gärna vilka "symptom" bebisen hade & vid vilken ålder tandsprickningen började!
Ingen vars barn fått tänder?
Kände igår att första tanden är på väg upp. Min dotter är 6 1/2 månad. Hon har sovit oroligt nu i några nätter. Men jag tror snarare att det är magen som kärvar. Hon har haft lite magproblem till och från sen hon började äta hela måltider.
På dagarna märker jag ingenting särskilt med henne, men det kanske kommer.
Min pojke sov jätteoroligt o vaknade upp och var helt förtvivlad. Lite feber på kvällen, lös i magen och gnällig på dagen. Med flickan märkte jag ingenting!
Min son fick sin första tand för en vecka sedan. Under några dagar var han lite gnällig på dagarna och sov väldigt oroligt på nätterna. Nu är han som han brukar vara igen .
Då kanske det är tanden som är orsaken då... Dottern har vaknat 2 nätter i rad och inte kunnat somna om utan att komma till vår säng samt vill ha nappen typ varje timme... Åh, hoppas det går över snart!
Samma här, dottern har haft ett par ovanligt oroliga nätter med mycket uppvaknanden & så. På dagtid har hon varit snorig, rödögd & gnällig, så idag upptäckte jag att en tand är på väg upp. Hoppas vi får en lugn natt inatt, för det behöver min/vår sömn
Jag glömde ju skriva att sonen var väldigt snorig dagarna innan och efter tanden kom.
Min dotter har varit väldigt mammig och klängig och orolig när hon fått tänder. Dessutom har hon alltid, ALLTID fått hög feber vid tänder, även om "alla" säger att man inte får hög feber utan bara en liten temperaturhöjning..
Snorigt och mycket dreggel/saliv har det varit med. och mycket som ska in i munnen och knaprats på..
Tänderna i underkäken märkte vi inte alls av. Att de var på G alltså. Men tänderna där uppe som hon håller på få nu. Då har hon snorat, grinat och hostat.
Hoppas också på lite sömn inatt! Har inte varit nån vidare rolig mamma idag eller igår heller för den delen.