• Anonym

Mina rapar smakar o luktar ruttet ägg och jag mår dåligt!

Alltså hela dagen idag har jag rapat o det smakar satan! Spyr nästan och jag känner mig matt, yr och darrig. Lätt illamående o svullen.

Vad kan detta bero på?

• Svar på tråden Mina rapar smakar o luktar ruttet ägg och jag mår dåligt!
  • I have a kid

få till läkare eller akuten kan vara mkt!!! prövat att vila?? ta tabletter mot halsbränna ?? är du gravid `= ?

• Anonym (i)

Prova att dricka vatten? Du kanske helt enkelt har druckit lite för lite?
    Ta några glas vatten under en timmes tid och se om det går över?

• Anonym

Har du ätit något bakverk idag eller igårkväll?
    För exakt sådär blir det om man äter t ex bullar som inte har jäst färdigt.

• Anonym
    I have a kid skrev 2008-11-27 16:09:16 följande:
    få till läkare eller akuten kan vara mkt!!! prövat att vila?? ta tabletter mot halsbränna ?? är du gravid `= ?

Törs inte gå till läkare, blivit så illa bemött där så jag går inte förrän jag är riktigt illa däran. Jag är nte gravid o vila har jag inte gjort. Är ensam med tre barn så det är full rulle fram till läggdags.

Så vidrigt bara att nästan kvälja sig varje gång man rapar. Och rör jag huvudet för fort så hänger jag liksom inte med utan blir lite yr.

• Karisma

Så där kände jag för nga veckor sedan. Var skit äckligt att rapa.

Hela dagen rapade jag så där äckligt (luktade ägg), senare på natten så rann det bara ur mig. Så kanske är det en magsjuka som jag hade.

/K

• Anonym
    Anonym skrev 2008-11-27 16:11:11 följande:
    Har du ätit något bakverk idag eller igårkväll?För exakt sådär blir det om man äter t ex bullar som inte har jäst färdigt.
    Äter aldrig sånt.
  • Anonym
    Karisma skrev 2008-11-27 16:11:21 följande:
    Så där kände jag för nga veckor sedan. Var skit äckligt att rapa.Hela dagen rapade jag så där äckligt (luktade ägg), senare på natten så rann det bara ur mig. Så kanske är det en magsjuka som jag hade./K
    Shit, jag som är livrädd för magsjuka!!!
  • Anonym (Å)

Jag fick kräksjukan i Lördags..då hade jag såna rapar..som en blandning mellan ägg & bulldeg.

• Karisma

Min son hade varit sjuk i en vecka innan mig med detta magvirus, jag hade det dock bara i en dag. Slutade ganska direkt för mig då jag drack vätskeersättning. Runt/innan julen går det ju mkt magvirus, så tvätta händerna ofta och var inte så nära barnen, OM det skulle vara så att du fått ngt magvirus.

Kvinnan på apoteket trodde raparna som smakade ägg inte alls berodde på magen, vilket jag tyckte då jag rapade dåligt. Visste inte då det var magsjuka skulle bara köpa mot sura uppstötningar, vilket jag trodde det var.
    ______

Hon på apoteket sa att det berodde på basiller på tungan och att jag skulle köpa en tungskrapa så skulle det försvinna. Direkt hon sa det så slog jag bara dövörat till. Knappast oborstad tunga som gav mig problem.

Hoppas det går övr fort för dig.

/K

• Anonym

Tack för era svar. Verkar INTE vilja bli bättre heller. Dock inte så mycket sämre heller.

Karisma: JA, tungan e de ju INTE så jag förstår att du inte vilja lyssna på denna där! Suck!

Svar på tråden Mina rapar smakar o luktar ruttet ägg och jag mår dåligt!