• tii

Töjning i öronen

Är det nån som har töjningar i öronen här?

jag funderar på o kanske kanske kanske göra en.. tycker att de kan vara rätt snyggt!
    men inte mer än 10 mm isf..

men ja undrar om de växer igen till "normal" storlek igen om man skulle vilja ta bort den?
    är de snyggast o ha i båda öronen, eller bara i ett?

hoppas nån kan hjälpa mej.

• Svar på tråden Töjning i öronen
  • Ananak

nej det växer inte igen som vanigt utan det kommer synas att du haft nått i öronen. sen vet jag inte om det växer igen nåttsånär, beror nog på hur länge man har hålet...

ring en piercingstudio o fråga för att få ett 100% svar

• tii

ja, de kanske är bäst o göra det. men tack för svaret!

tänkte mest om nån vet, av egen erfarenhet.

• jennn

jag tycker själv att det ser bäst ut i båda öronen, om man bara har det.
    har man andra smycken i öronen kan det passa med bara en töjning. men det är en smaksak.

jag har ca 10 mm på båda öronen.
    för någon vecka sen så märkte jag att jag legat fel så ena töjnigen hade börjat blöda. tog då ut den så att de kunde läka av sig självt. och den har minskat massa på denna lilla korta tid. fast nu har jag satt in en för att påbörja töjningen till 10 mm igen.

jag har hört att gränsen ligger på ca 10 mm. kanske lite mer. om man sedan vill ta bort det och vill att hålet ska växa ihop.
    att ha ännu större brukar däremot vara svårt att få det att växa ihop fint igen..

det är den infon jag har fått. därför kommer jagi nte töja mer än ca 10-12 mm.

• tii

Jag har 6 hål i öronen.. älskar stora örhängen, så de är därför ja tvekar lite.
    men de är riktigt snyggt me töjningar..

tack för svaret!

• jennn

i ena örat har jag bara en töjning och i andra örat har jag 3 stycken piercingar på olika ställen.

jag kan ibland sakna att jag inte kan ha fina örhängen på grund av att jag har töjt istället..
    så tänk över ditt beslut noga =)

• jennn

alltså..jag har en töjning i varje öra. fast i ena örat finns även tre piercingar =)

• tii

Okej.. funderade lite.. man kanske kan töja i de "andra" hålet i örat? fast de kanske blir jättefult..? för isf kan man ju fortsätta använda sina stora älskade örhängen. hehe.
    de är svårt de här.. haha

• jennn

jo de går ju att göra.
    jag har mina töjningar i de hål som de flesta brukar ha hål i., hmm förstår du va ja menar? =)
    men de går ju att töja exakt hur man vill. töja brosk går ju fast det är ju mycket svårare och kan nog göra lite mer ont.
    fast om du har fler hål i öronsnibben kan du ju töja dom och endå spara de hålen som man brukar ha "vanliga" örhängen i.

känns svårt att förklara, hoppas du förstår vad jag menar =)

• tii

aaa, ja förstår precis hur du menar.
    ska ta o fundera på de här.. haha. men snyggast är no att ha töjningen/töjningarna i dom vanligaste hålen.. men då är de ju de där problemet igen, men örhängen. haha.

vad har du i dina töjningar?

• jennn

jo men precis =)

just nu har jag svarta med silverstjärna på.
    du kan kika lite på tex denna sida för att få lite tips om smycken
    www.barbarella.se/

• tii

de gjorde den inte.. men den hete Horndrake iaf..

• jennn

på vilken avdelning är den?

• tii

jaa du.. hehe. får kika igen.. pluggar/tunnlar/Ben/horn står det.. sidan 7

• jennn

ah såg nu!
    åhh såna är jättefina.
    så de finns ju verkligen massa olika man kan ha när man ha töjningar.
    så man kanske inte saknar örhängen på samma sätt när de finns en hel del att välja mellan =)

• tii

precis.. ja är verklien sugen nu.. haha. o den fanns ju i 5 mm.. så de kan man ju börja me.. så då borde de ju växa ihop om ja vill ta ut den..

• jennn

jo men precis. ju mindre töjing desto lättare kan man få det att växa igen snyggt =)

Svar på tråden Töjning i öronen