• Anonym (hmm)

Blod i urinet, vad kan de vara?

Idag simmade jag i simhallen och kände sen när jag skulle gå upp att det kom lite kiss.. blev lite nervös och gick upp fort (kunde inte stoppa de). Sen dushade jag och allt och sen gick jag för att sola. När jag låg och solade fick jag ont i typ äggstocken kändes de som och sen när jag satt mig upp så kom det urin som jag inte kunde stoppa, lite grann och såg då att de var blod i urinet.

Jag har haft ont i slutet av ryggen, tydligen i njurarna i några veckor som kommer och går (har trott de varit stress då jag sökt vård för detta förut fast då var det värre och dom sa att de va stress och inte urinvägsinfektion)

någon kunnig, vad tror du/ni att det kan vara?
    självklart ska jag ringa vårdcentralen imorgon.

• Svar på tråden Blod i urinet, vad kan de vara?
  • Tjatte

Låter precis som UVI. Ring vårdguiden ikväll för mer info.

• Anonym (hmm)

har redan ringt och hon var inte säker på om det var de men att de kunde vara de, jag testade mig för de för ett tag sen och då hade jag ung samma symtome och då var de inte UVI så jag ville typ höra om det finns andra orsaker?

• pumpkinhead

be dom kolla njurarna ordentligt. kan ju vara något annat fel på dom eftersom du kissar utan att kunna hålla de mm. det låter ju som en infektion men det kan ju vara precis vad som helst egentligen. konstigt att läkarna inte fortsätter kolla upp de om de uteslutit en sak

• Anonym (hmm)
    pumpkinhead skrev 2008-11-27 16:30:37 följande:
    be dom kolla njurarna ordentligt. kan ju vara något annat fel på dom eftersom du kissar utan att kunna hålla de mm. det låter ju som en infektion men det kan ju vara precis vad som helst egentligen. konstigt att läkarna inte fortsätter kolla upp de om de uteslutit en sak
    alltså på akuten som jag var på första gången (dock handlade de inte om kiss vid de tillfället utan bara nu) så gör dom ingen utredning utan bara en tillfällig grej för att du ska må bättre. Hade jag gått till vårdcentralen så hade dom säkert gjort de och nu ska jag göra de förhoppningsvis imorgon.

Men det där med att inte kunna hålla mig med kisset var endast denna insident, varken innan eller efter detta.
  • MansonDust
    pumpkinhead skrev 2008-11-27 16:30:37 följande:
    Jag kunde heller inte hålla mig då jag var 13 år & hade UVI. Det gjorde såå ont & det bara kom fast jag höll emot.
    ♥ Star -02, Ninja -06, Trean BF 9 Jan -09 ♥
  • Tjatte

Jag gör praktik på akuten just nu (pluggar till ssk) och de som kommit in med blod i urinen och flanksmärtor som du beskriver har haft UVI. En del har haft feber, men inte alla. Det syns snabbt på en urinsticka och/eller blodprov. Man kan köpa stickor på apoteket, nitritstickor kallas de. De finns oftast bakom disk så man får fråga efter dem. Har du tillgång till ett öppet apotek så kan det vara en bra start. Om du inte mår dåligt i övrigt så kan du nog lungt vänta till du får tag på husläkaren imorgon. När var du på akuten då de uteslöt UVI, var det nyligen?

• Anonym (hmm)
    Tjatte skrev 2008-11-27 18:00:10 följande:
    Jag gör praktik på akuten just nu (pluggar till ssk) och de som kommit in med blod i urinen och flanksmärtor som du beskriver har haft UVI. En del har haft feber, men inte alla. Det syns snabbt på en urinsticka och/eller blodprov. Man kan köpa stickor på apoteket, nitritstickor kallas de. De finns oftast bakom disk så man får fråga efter dem. Har du tillgång till ett öppet apotek så kan det vara en bra start. Om du inte mår dåligt i övrigt så kan du nog lungt vänta till du får tag på husläkaren imorgon. När var du på akuten då de uteslöt UVI, var det nyligen?
    nja några månader sedan, i somras tror jag, då sa dom att det var stress.
    fick tag i min husläkare idag och fick tid 10.45 så vi får väl se.
  • Anonym (hmm)

var hos min läkare idag och han kunde för tillfället endast konstatera att urinet inte var som de skulle men kunde inte säga om det var UVI eller något annat utan svaret ska han få på torsdag och då ringer han mig. Ska även göra en gynundersökning för att utesluta andra infektioner dock var det inget fel på mina njurar . det var ju skönt.

Fast han kände av att jag stressr mkt så han bad mig ta de lite lungt... hehe..

Svar på tråden Blod i urinet, vad kan de vara?