• BimBim o Knorrans Mamma

Tips på roligt sätt att dela ut julklapparna på?!?!?!

Iår ska vi vuxna inte byta julklappar med varandra som vi brukar utan vi ska istället köpa en julklapp var för 100 kr som passar både tjej & kille. Sen ska vi på något sätt dela ut dem.
    Vill ha tips på roliga sätt att göra detta på.
    Barnen kommer givetvis få presenter av tomten men vi vuxna tänkte göra nåt annat.
    Så skriv dina bästa tips!
    Bara byta med personen till höger vid bordet tex eller lotta ut är ju inte direkt skoj. Utan nåt mer fantasifullt. Men det får ändå inte bli för krångligt och bökigt då en del är lite äldre så de orkar tex inte springa o leta osv.
    Så peppra tråden med tips nu

• Svar på tråden Tips på roligt sätt att dela ut julklapparna på?!?!?!
    maximum skrev 2008-11-27 18:39:02 följande:
    spela poker
    Njae. Det är nog folk inte så intresserade av. Inte hälften av oss iaf
    Men bra tips annars!

Men kom igen nu. Fler tips har ni väl? vi kan väl inte vara de ENDA som gör såhär?

• Gliimma

Vi brukar leka en lek som kanske kan bli lite svår att förklara men jag gör ett försök.
    Alla lägger en varsin julklapp i mitten på bordet och så sätter man en äggklocka på 15 minuter, sen tar man 2 tärningar och så slår man ut dom på bordet och får man en 1 eller en 6 så får man ta en julklapp, så går tärningarna runt till alla under dessa 15 min (det ska gå fort) när 15 minter har gått så öppnar man dom julklappar man har fått så alla får se vad som finns i. och så ställer man om klockan på 15 min och kör samma sak med tärningarna men får man en 1 eller 6 så får man sno en julklapp av någon annan. Så du tex kanske snor en julklapp av en person men så kan nästa person sno den av dig osv. Så håller det på tills klockan ringer. Nackdelen är ju att någon kan sitta med 2 paket och någon kanske inte får något. Men vi brukar köra schysst spel och ge bort isåfall.

Gliimma skrev 2008-11-27 19:38:33 följande:
    Vi brukar leka en lek som kanske kan bli lite svår att förklara men jag gör ett försök.Alla lägger en varsin julklapp i mitten på bordet och så sätter man en äggklocka på 15 minuter, sen tar man 2 tärningar och så slår man ut dom på bordet och får man en 1 eller en 6 så får man ta en julklapp, så går tärningarna runt till alla under dessa 15 min (det ska gå fort) när 15 minter har gått så öppnar man dom julklappar man har fått så alla får se vad som finns i. och så ställer man om klockan på 15 min och kör samma sak med tärningarna men får man en 1 eller 6 så får man sno en julklapp av någon annan. Så du tex kanske snor en julklapp av en person men så kan nästa person sno den av dig osv. Så håller det på tills klockan ringer. Nackdelen är ju att någon kan sitta med 2 paket och någon kanske inte får något. Men vi brukar köra schysst spel och ge bort isåfall.
    Ja det var ju lite skoj
    Det kan jag ta upp med dom o se om dom kan tänka sig
    Fast det blir ju 1 paket/person iaf så ingen blir utan
  • Tjej 83

den leken är så rolig har med gjort den på julen med sambons familj.
    vi fick iaf 1 paket o de köpte vi själva men det var en fin ljuslykta så..

ska göra leken i år med min familj+lite släkt, men vi köper 2 var för ca 20 kr st..

nee alla får inte 1 var om ni inte är snäll o delar med er om ni får många.

• Ciccilionaa

Gliimas variant är rolig, den brukar vi köra vid olika tillställningar då vi är bortresta ett antal par/familjer typ till påsk, nyår etc.

C

• SuzyQgirl

Kanske väcka barnaminnet till liv & köra fiskdamm?
    Eller så kanske man kan ställa frågor & svarar man rätt så får man välja ett paket. Har man väl svarat rätt så får man inte längre vara med utan kanske ställa frågor istället. Svårighetsgrad kan man ju på så vis välja själv beroende på valet av fråga. Sista frågan kanske ska va superlätt för då har man kanske väntat länge.

SuzyQgirl skrev 2008-11-27 20:59:17 följande:
    Kanske väcka barnaminnet till liv & köra fiskdamm? Eller så kanske man kan ställa frågor & svarar man rätt så får man välja ett paket. Har man väl svarat rätt så får man inte längre vara med utan kanske ställa frågor istället. Svårighetsgrad kan man ju på så vis välja själv beroende på valet av fråga. Sista frågan kanske ska va superlätt för då har man kanske väntat länge.
    Tack. Ja det är ju oxå lite ideer som tål att tänkas på
Svar på tråden Tips på roligt sätt att dela ut julklapparna på?!?!?!