• Anonym

Röda prickar på bröstet... gravid?

Jag är på bim+8, jag har en mängd olika symtomer som variera från dag till dag. Testade minus (eller nja spökstreck) igår och tänkte vänta att testa mig till lördag morgon. Nu när jag var på toaletten så upptäckte jag små röda prickar på mitt ena bröst, de sitter alla inom ett litet område. Är det någon som känner igen sig? Tänkte att det kan ha göra med ökad blodmängd (vid en graviditet) så att man få synliga blodkärl, eller nått. Nån som vet?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Röda prickar på bröstet... gravid?
  • Anonym (gravid)

tror det är lite för tidigt för såna symptom, det tar ju ett tag innan detta extra blod kommer, det får man ju inte få en gång utasn när bäbisen börjar växa osv...

• Anonym

jasså okej! Har synliga blodådror på brösten och de känns tyngre o större så jag trodde att mängden blod kunde då ha ökat. Undrar vad det då är för prickar!?!

• Anonym

Finnar kanske? Irriterade hårsäckar? Tilltäppta porer? Blivit irriterad av något plagg? Kliat dig? Allergisk mot något?

Finns oändligt många orsaker till prickar som iaf jag tycker verkar mer logiska än graviditet.

• Angelica 87

Hej..
    När jag var gravid, så fick jag oxå små röda prickar runt mina bröst, vid bröstvårtsområdet.. det fck jag ganska tidigt in på graviditeten..

• Anonym
    Anonym skrev 2008-11-27 20:16:23 följande:
    Finnar kanske? Irriterade hårsäckar? Tilltäppta porer? Blivit irriterad av något plagg? Kliat dig? Allergisk mot något? Finns oändligt många orsaker till prickar som iaf jag tycker verkar mer logiska än graviditet.
    Nae, kliar inte.. ser inte irriterat ut. Har aldrig sett sånna prickar innan...
Svar på tråden Röda prickar på bröstet... gravid?