Flickan som dog 29 september 2013 var en av mina bästa vänner första barn. Själv hade jag fött barn precis två månader innan. Kan säga att jag är/ var oerhörd glad över att jag hade fött barn innan och inte skulle föda efter det. Det som hände är så klart fruktansvärt och de kommer aldrig att komma över det! Men nu ska vi inte skrämma ts. Det som hände är fruktansvärt ovanligt och i de flesta fall får man ju kejsarsnitt långt innan det går så där långt....
Kan därför berätta om min förlossning som gick snabbt. Tog 4,5 timme från första lilla värk. Var fullt öppen när jag kom till förlossningen, vattnet gick när hon föddes och hade krystvärkar 12 min, hann inte få någon bedövning och det gick bra det med..=)
Mitt tips är att vara påläst så du känner till stegen, läs gärna läsa boken föda utan rädsla, den hjälpte mig att hantera värkarna, och vara förberedd på det mesta, kan vara bra att skriva ett förlossningsbrev också. Och vad folk än säger så läste min Bm det trots att jag inte han vara alls länge på förlossningen, det vet jag för hon sa det samt att hon berättade att hon hade tänkte sätta en nål i handen då jag hade högt blodtryck när jag kom in 210/105 (kan bero på att dottern är född strax där efter) men då jag är sprut/nål rädd så hade jag skrivit att jag helst inte vill ha någon nål och då hade hon inte satt någon och det behövdes ju inte heller. Jag hade även skrivit att jag ville ha min dotter avtorkad innan hon kom till bröstet, vilket hon också gjorde.
Lycka till med förlossningen.