• Culete

Gott på överblivet potatismos

Ös på med ideer vad jag kan göra med moset imorgon... =)

• Svar på tråden Gott på överblivet potatismos
  • Blå Flygare

Shepherds Pie
    Fiskgratäng med mos runt
    Potatisplättar

• Winterfresh

Potatisbullar. Blanda det överblivna moset med ägg, svartpeppar, salt och vitpeppar. Stek på och servera med stekt bacon. Trillar bullarna isär blanda i ytterligare ett ägg. Supergott och enkelt.

• Anna M

har oxå över sen middagen. :) jag brukar ibland bara göra potatis plättar av dom (el vad de kallas). Tar kluttar som jag plattar ut lite o steker på. Lingonsylt till det.

• Blå Flygare

Anna M skrev 2008-11-27 20:38:43 följande:

har oxå över sen middagen. :) jag brukar ibland bara göra potatis plättar av dom (el vad de kallas). Tar kluttar som jag plattar ut lite o steker på. Lingonsylt till det.
    Det skulle jag kalla potatisbullar.
    Det vi kallar potatisplättar gör man vanlig pannkakssmet till, och så blandar man i potatismoset. Och har lingonsylt till.
  • Sarapa

Pommes Duchesse

(¯`°?.¸ ღ Mamma till Elias -04, Leah -07 & bf 5/1 -09ღ ¸.?°´¯)
  • Anna M
    Blå Flygare skrev 2008-11-27 20:39:58 följande:
    Det skulle jag kalla potatisbullar. Det vi kallar potatisplättar gör man vanlig pannkakssmet till, och så blandar man i potatismoset. Och har lingonsylt till.
    jaha, där ser man. Köket är inte mitt favoritställe ;)
    Tack! Nu lärde jag mig nåt nytt!
  • Blå Flygare
    Anna M skrev 2008-11-27 20:42:11 följande:
    jaha, där ser man. Köket är inte mitt favoritställe ;) Tack! Nu lärde jag mig nåt nytt!
    Tja, jag säger inte att jag har rätt, det är bara så vi benämner det här.
  • Ciccilionaa

Fantastiska människor!
    Åh!
    Tack!
    C

• Culete

Det blir en paj med köttfärs och potatismos... Sen lite annat joxx. Får se hur det smakar sen. =) Tack för alla tips! Tråden sparas och lär gås igenom vid senare tillfälle med. =)
    Fler tips tas gärna emot inför nästa gång. =)

Svar på tråden Gott på överblivet potatismos