emlaplåster???
Min dotter ska ta blodprover i morgon, köpte emlaplåster idag, ska jag sätta ett i varsitt armveck? för visst sticker dom i armen?
Min dotter ska ta blodprover i morgon, köpte emlaplåster idag, ska jag sätta ett i varsitt armveck? för visst sticker dom i armen?
Ett i varje armveck låter troligt. Har de inte sagt något till dig?
Ja, ta ett i varje..
de tar i armen? inte på handrygen? hur gammal är dottern?
nej, va hos banläkaren i mån, dom tog odlingar o så, sen fick vi gå ner på lab för ett stick i fingret...
kom på att det finns plåster, men tycker verkligen att dom ändå borde ha upplyst om det...jaja, det blir nog bra, tar ett på varje då...Tack tack :)
Hmm, det va det jag undra också??? hon blir 4 i feb!
Hur gammal är hon? På vår 3-åring brukar de sticka på ovansidan handen. Vi skall sätta på båda för att de skall ha större "chans" att hitta kärl.
hon blir 4 i februari, men då kanske jag ska ta ett på armen o ett på handen?
på våran barnklinik sticker de mycket sällan både i armveck och ovanpå handen utan de gör stick i fingret och klämmer ut droppar i speciella rör för att slippa ta "riktigt" det fungerar jättebra och är inte lika jobbigt för barnen även om det kan ta lite tid att klämma fram tillräckligt mycket när man ska ta många prover.
jo, i måndags fick hon stick i fingret, men då för att kolla crp!
Nu ska dom ta blodprover, då sticker dom i arm/hand, ser ut som det blir 2 rör!
ja, får bli ett på armen & ett på handen:)
På vår vårdcentral sticker de BARA i armvecket, även på svårstuckna bebisar. Har bett dem flera gånger att sticka på annat sätt (eftersom det inte brukar gå att få ut något om de sticker i armvecket) ,men nej - passar det inte får man åka upp på "barn"!
För crp sticker de förstås i fingret...
man brukar undvika handryggen om man bara ska ta blodprover, ska man däremot ha nål så brukar man ta där då droppslangen lätt knickar sig i armvecket.
Sätt emlaplåstrena i båda armvecken, men det är klart om du änså har fler plåster så sätt på handryggen också-
gud så bra, ska visa dottern filmen i morgonbitti, så ringer jag vc o frågar var dom sticker! tack för all hjälp!
Jag tycker du ska sätta emlaplåster i båda armvecken. Man brukar inte ta blodprov på handen, däremot sätts infarter ofta på handen då man eventuellt kan behöva dropp. Då kan dom ta blodproven därifrån också.