Blöder man alltid vid missfall? mm
lite funderingar om missfall..
blöder man alltid? har man ont? hur mycket blöder man? när kommer blodet? när får man inte utslag på gravtestet längre?
tacksam för svar...
lite funderingar om missfall..
blöder man alltid? har man ont? hur mycket blöder man? när kommer blodet? när får man inte utslag på gravtestet längre?
tacksam för svar...
När man får missfall blöder man. Däremot kan fostret vara dött ett tag innan det blöder ut, kan ta ett par veckor innan kroppen stötter ut den. Det kallas Missed abortion. Däremot kan väl en graviditet tillbakabildas om jag inte minns fel, druvbörd kallas det tror jag. Då blöder man nog inte. Missfall gör ont, i alla fall gjorde det de för mig.. Känns som kraftig mensvärk. Jag blödde mycket.
När jag fick missfall blödde jag inte mycket förens efter någon vecka, de började med bruna flytningar och en lätt mensvärk. Gick o kollade upp det då var stickan ett stark pluss. Efter några dagar kom smärtan ordentligt och sedan blödning (inte mycket på en gång), utan jag hade blödningen i flera veckor.
jag blödde redan tre dagar INNAN BIM och nu har det typ slutat... kan det vara missfall då också eller ska det komma en blödning? fick + igår men såg inget hos kvinnokliniken idag...
följdfråga.....jag blöder inget heller inga flytningar...men jag har haft mensvärk till och från i ett par dagar men i kväl är det mer ihållande...tror ni att det är ett ma på G eller kan det kännas som mensvärk när magen växer....10+3 i morgon....man blir ju sjukt orolig och vågar knappt sova nu