Fler som har fruktansvärt ont i hälarna? Vad har ni fått för diagnos?
Hejsan
Jag har sedan minst 4-5 veckor börjat känna av mer och mer ont i mina hälar. Det känns som hälarna har spruckit och jag trampar i glas typ.
Under min förra graviditet fick jag precis likadant och all smärta försvann iom förlossningen.
Jag fick till en sjukgymnast förra gången som sa att det kunde bero på tyngden och att "hälkudden" eller vad man kallar det tryckes åt sidan av skelettet i hälen pga av vikten. Tyckte man skulle köpa speciella hälkoppar som de så fint heter som skulle hjälpa till, visst det blev bättre men långt ifrån bra.
Denna graviditet så har detta som sagt kommit snabbare än förra gången och jag har jätteont redan nu. Nån som haft eller har likandant och som fått något typ av diagnos och vad man kan göra för att underlätta det hela när man jobbar. Hemma så vilar jag mycket och har fötterna i högläge och då gör det så klart inte ont, men så fort man går och står så gör det ont hela tiden...
Nån som vet?
Har iaf fått beviljat 100% HP pga av mina besvär så det är ju en tröst men de är 2 månader bort...
Krams