Saffran i England
Var köper ni som bor i England saffran?
Jag har inte sett det nånstans.
Var köper ni som bor i England saffran?
Jag har inte sett det nånstans.
Det finns i manga affarer, men i kryddburkar pa sina 'stammar'. Annars finns det sakert i svenska affaren i London, Totally Sweden.
har du testat att fråga i butiken? För även i Sverige ser man inte saffranet ute eftersom de brukar ha det undanstoppat i kassan ´då det är så hög stöldrisk pga priset.
Ga och fraga i en persisk restaurant annars...de har ofta saffran pa sitt ris
Ga och fraga i en persisk restaurant annars...de har ofta saffran pa sitt ris
Tesco har i en vanlig kryddburk med orange lock. Det finns alltså inte i småpåsar som i Sverige. Man får stöta den själv, för det är som trådar i burken. Det är rätt svårt att stöta den så det blir bra men det går.
Har frågat i butiker men de hade inte. Ska kolla om vi har några persiska butiker här i Middlesbrough. Är så sugen på lussebullar.
"Asian" affärer har nog. Används i deras matlagning... Många har det inte framme som andra kryddor p.g.a. att det är en så dyr krydda.
Lycka till!
Smart, ska kolla. Tack för tipsen.
Jag bor visserligen i Skottland, men har nog köpt det på både Tesco, Asda, Sainsburys och Morrisons.
Köte på Asda förra veckan, och den är som redan nämnts inte malen utan trådar i en burk. Asdas egna variant var slut så det blev av märket Schwartz istället.
Så här ser burken ut, så du vet vad du ska leta efter i kryddhyllan
www.schwartz.co.uk/productdetail.cfm