• Anonym (pricken)

Har fått små små prickar i ansiktet vad är detta? Skabb?

Jag har fått små små prickar som började bakom vänstra örat. Min man tror det är för att jag åt serdiner i burk igår. Har aldrig haft allergi förut, men på ögat ser det ut som exem. Eller kan detta vara skabb? Kan det börja i ansiktet. Jobbar natt jour har egna sängkläder men täcket under och kudden används av alla, är rädd att det är skabb. Det känns lite som om det klias men vet inte om detta är mer psykiskt för ngn riktig klåda har jag inte.

• Svar på tråden Har fått små små prickar i ansiktet vad är detta? Skabb?
  • Anonym (pricken)

Hur kollar man det?

• Anonym (pricken)

Är inte svinkoppor röda min prickar är som min hudfärg.

• Teskedsmamman

En läkare kan kolla upp...

Men om det inte är gula skorpor, röda fält eller på annat sätt avvikande så är det säkert inte det heller...

Har ni katt?

Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • Anonym (pricken)
    Teskedsmamman skrev 2008-11-27 23:49:11 följande:
    En läkare kan kolla upp... Men om det inte är gula skorpor, röda fält eller på annat sätt avvikande så är det säkert inte det heller...Har ni katt?
    Nej det är inte rött inte gult men det går neråt blir fler och fler ner mot halsen. Mamma ska komma och kolla på mig nu får eventuellt åka in och kolla på akuten.
    Har inte katt hemma men jobbar extra på ett annat ställe där har dom både katt och hund.
  • Anonym (pricken)

Funderar på om det kanske är serdinerna kommer aldrig äta dom igen ivfl. Synd för det var gott

• MammaEmelie91

skabb e de nog inte, för de kliar som tusan ! HAde de självför ett tag sen å de va de värsta jag vart med om. Har ingen aning om vad de kan vara.

• Anonym (pricken)

Mamma kollade nu hon sa också att det inte var skabb. För då skulle jag haft det på händerna och runt könsorganet vilket jag inte har. Har i ansiktet och bakom öronen och börjar krypa ner till halsen. Får vänta till imorgon se hur det blir och sedan kolla på akuten om det blir värre.

• Teskedsmamman
    Anonym (pricken) skrev 2008-11-28 00:01:07 följande:
    Funderar på om det kanske är serdinerna kommer aldrig äta dom igen ivfl. Synd för det var gott
    Är det sardiner du menar? Annars vet jag inte vad serdiner är för nåt... iaf, om du inte reagerar på annan fet fisk så tror jag definitivt inte på det...

Anledningen till att jag frågar om katt är nämligen att kattloppor ger sig på människor också och ger små knottror, iofs lite röda som kliar lätt.... Mina barn har det emellanåt och de försvinner snart...
    Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • Anonym (pricken)

Ja sardiner heter det ju trodde man sa serdiner hmm aja
    Var på apoteket och fickk allergi tabletter som jag skulle testa. Få se om det hjälper, ingen som kliar nu.

• Anonym

Skabb sätter sig inte i ansiktet.. Så det har du inte fått...

• Anonym (pricken)

Nu har nästan alla prickar försvunnit. So I'm back to "normal"

Svar på tråden Har fått små små prickar i ansiktet vad är detta? Skabb?