• Haraaz

Hjälp!! Något som lindrar gallstensanfall?

Åkte in till akuten för 2 veckor sen då jag hade så ont, visade sig att det var gallstenar. Fick Diklofenak och en spruta som skulle lindra smärtan, och det gick över.
    Nu vaknade jag av att jag fick exakt samma smärta (värre till och med) som förra gången och det är för sent att åka till akuten. Finns det nåt man kan göra själv för att lindra smärtan?

• Svar på tråden Hjälp!! Något som lindrar gallstensanfall?
  • glassbåt

Tror smärtstillande preparat är det bästa. Gallstensanfall är INTE skönt Stackars dig.

Fungerar det med att duscha varmt, värmande handduk över det onda området. Du vet väl säkert hur du ska äta; inte salt eller fet mat. (Men det vet du säkert)

Kramis! Hoppas smärtan går över..

• Eisa

Har du inga läkemedel hemma alls?

• Movieprincess

Alltså det enda som hjälper är smärtstillande!!
    Jag har haft det jättejobbigt med gallstensanfall i ½år så jag vet. Fick du inget smärtstillande med hem?!

♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se
  • Haraaz

Jag har bara Panodil och Aspirin men Aspirin är inte bra att ta när man ammar vad jag förstått... Ska testa panodilen men det är verkligen en så stark smärta o jag tvivlar på att den går över av såna enkla tabletter. Jag fick Diklofenak 2 tabletter och dom är ju slut nu...

• hallon80

Jag fick gaviscon på akuten i tisdags när jag va inne akut för det!

Mina älsklingar A & F
  • Movieprincess
    Haraaz skrev 2008-11-27 23:53:10 följande:
    Jag har bara Panodil och Aspirin men Aspirin är inte bra att ta när man ammar vad jag förstått... Ska testa panodilen men det är verkligen en så stark smärta o jag tvivlar på att den går över av såna enkla tabletter. Jag fick Diklofenak 2 tabletter och dom är ju slut nu...
    Det är nog bara att åka in tyvär, gallstenssmärta är verkligen inte kul å ha känns ju som man ska dö eller nåt!!  *kram*
    ♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se
  • glassbåt

Prova köp nått sånt här "detox" te som rensar kroppen på slagprodukter & drick morgon och kväll..kanske hjälper i långa loppet!

Läs den här länken förresten.

www.halsosidorna.se/Leverrening.htm

• Haraaz

Tog 2 panodil o nu börjar det äntligen släppa.
    Vet i och för sig inte om det var pågrund utav medicinen eller om själva anfallet håller på att ta slut ändå, det har ju hållt på sen klockan 21... Tack allihop för peppande inlägg

Svar på tråden Hjälp!! Något som lindrar gallstensanfall?