• Lipp

Varför är bajset som lim??

Mitt barns bajs är som lim! Han har jätteont i magen när det ska ut!
    Jag delammar, men mest är det min mjölk han får. Lite tillägg till kvällen / natten.

• Svar på tråden Varför är bajset som lim??
  • KarinN80

Kanske ersättningen hans mage inte tycker om.....????

• Lipp

Kan det bli så då?? Jag ger NAN1... Det ska ju vara det skonsammaste av Semper/ NAN, har jag hört.

• KarinN80

Jag är absolut ingen expert.... men det finns väl andra ersättningar också, har inte apoteket??? Eller har jag helt fel nu? Hoppas någon med erfarenhet svara på din tråd snart =)

• Tumbling down

Bebisar får fastare bajs av ersättning..

• In the summertime

Det har att göra med ersättningen. Så har Hjalmar också. Nu får han mer ersättnig än vad ditt barn får så här är det riktigt limmigt. Och ett klassikst tecken på att de blir svårbajsade av ersättningen. Använder du Baby Semp eller Nan?? Byt till Nan om du inte gör det för det är mycket bättre. Hjalle hade sån otrolig magknip av Baby sempen så både jag och han grinade men då bytte vi till Nan och på 4 dar så märkte jag skillnad. Ju mer ersättning barnet får ju "värre" blir det iaf. Iaf för oss så ett till tips om du behöver ge mer ersättning sen är att köpa Bifidus på apoteket, det hjälper bajset lite på traven och innehåller precis samma närning som alla annan ersättning. Så då byter man bara ut ett mål om dan eller mer om man behöver det. Jag ger ett mål och det räcker bra för att Hjalle ska kunna bajsa utan att slita ihäl sig.

• Lipp

Jag ger han NAN1.
    Åhhh, idag har det gått 4 dagar sen han bajsa. man riktigt ser hur han kämpar men inget kommer... *förtvivlad*

• Pollyman

ge lite messmör i ersättningen brukar vara bra för små magar...

Svar på tråden Varför är bajset som lim??