• bastarden

Tungpiercing..

Födde en underbar dotter för 1.5 år sen o tog då ut med tungpiercing. Har ju som ett ärr och undrar hur det skulle bli om man piercade igen? Går det?
    För vuxit igen, det lär det ha gjort :)

H.

• Svar på tråden Tungpiercing..
  • Whats Up

Ja kunde faktiskt trycka igenom min piercing, mja det kändes, det gjorde det! men annrs ska du nog kunna göra om det!

• bastarden

Hur gjorde du då? Alltså bara med en stav? Och hur långt efter?

• Whats Up

Ja med en stav, tror det var 1-2 år efter. Tog en smalare först sen en grövre.

• bastarden

Ok, tack. Saknar den enormt mkt, har börjat först nu. Och blev inte bättre när jag hittade min fina svarta stav :)

• lycklig mamma till min dotter

ja det borde nog gå att ta om den, i värsta fall får du kanske ta hålet lite längre fram eller bak om de inte funkar med ärret. Jag tog ut min piercing med när jag var gravid och lyckades inte få in den igen. Var för rädd att göra en ny (när jag gjorde min tappade han kulan i mitt hår och grävde efter den, inte lätt och ligga där med nålskräck och se märka att han inte kan sin sak). Så för några månader sedan gick jag till en annan och piercade navlen istället för tungan.

• meic

du ska inte trycka igenom den själv om det inte är ett "normalt" hål kvar, staven är gängad och du kan få infektionen vilket INTE är roligt att få i tungan. Du kan ta om piercingen, eller så kan piercaren sätta i ett smycke åt dig med en sk ledsticka så du inte förstör hålet med smycket. (Ledsticka kan man använda om det finns ett hål men det har dragit ihop sig.)

Svar på tråden Tungpiercing..