Everest softshell-overall? För tunn?
Hej, nån som prövat årets Everest softshell-overall? Alltså den för 999 kr? Den ser fin ut men jag tycker den verkar lite tunn..
Nån?
Hej, nån som prövat årets Everest softshell-overall? Alltså den för 999 kr? Den ser fin ut men jag tycker den verkar lite tunn..
Nån?
puff
Japp! Vi har den!
Klickade iväg för fort!
Vi köpte den för 3 veckor sedan. Förra året hade vi pops skidoverall. Den var bra men väldigt svår att ta sig i. Fleecefodret liksom hakade upp sig och dottern behövde hjälp att ta på den (3 år).
I år köpte vi Reima till dottern. Har funkat kanon. Till våra killar som är 2 år köpte vi begagnade Reima. Troligen har de som haft dem misskött dem och torkat dem i torkskåp eller liknande. För den blev dyngsur rakt igenom. Vilket ledde till att personalen på dagis var tvungna att hänga den i torkskåp för att den skulle torka till eftermiddagen.
Jag tröttnade och sa att jag aldrig mer skulle köpa begagnade overaller och så gav vi oss ut och letade nya. Men det var i stort sett slut överallt! Stl 92 och 98 är populära storlekar. På stadium fanns everst overall (båda varianterna 699 respektive 999 kr) kvar. Den i softshell var så smidig! Lätt att röra sig i och ta på. Nu hade vi ju väldigt gärna sett den i nån roligare färg (finns i svart och i beige/grå rutig). Vi fick ta de svarta då de rutiga tog slut direkt de kom till butik!
Denna overall har fått toppbetyg i tester. Det är mer vattentät än Reima. Hela 20 000 mmm.
Vi är kanonnöjda med denna overall!
Roligt att höra zippis! Men den känns så tunn...Jag har precis köpt den svarta för 999 kr..och den hänger i hallen, men jag har inte vågat använda den på pojken än..ifall jag ska lämna tillbaka den och köpa exempelvis PoP´s.
Hur tycker du den värmer? Den är har ju ingen fleecefodring..
Och så undrar jag om den håller emot snön nerifrån, om du förstår hur jag menar, eftersom byxbenen längst ner inte är gummerade på insidan..
Hur är armmuddarna? Dom ser lite trånga ut tycker jag.
Men helt klart plus för att den är lätt att sätta på sig, för barn
När jag tänkte köpa en everest softshelljacka till dottern sa personalen på stadium att den inte var till smällkalla vintern utan mer kanske +10 till -4grader.
Kallare än så skulle man komplettera med andra kläder.
Så då blev det didriksons i år igen.
De första dagarna hängde våra overaller också bara i hallen då jag var så osäker. Tills jag en kväll satte mig och letade overalltester på nätet. Då övertygades jag och tog bort lapparna Det har jag inte ångrat!
Själva softshellen är ju vattentät så den har stått emot väta väldigt bra nertill. Vi har inte direkt provat den i meterdjup snö än men däremot i djupa vattenpölar som det hoppas i Det har inte varit några problem!
Overllen skulle utan problem klara -15 grader i sig själv. Angående tjockleken så tycker jag att det är så bra med lite tunnare overaller så man kan ha fler lager under. just fleecefoder som pops overall gillar jag inte. Just nu är overallen perfekt med vanliga dagiskläder (mjukisbyxa och en långärmad tröja) under. När det blir kallare kompletterar vi med microfleecebyxor och jacka. Blir det mer än 20 grader kallt så kan vi även ta underställ i ull (men det är sällan de är ute på dagis om det är så kallt).
Ärmmuddarna är ganska långa och har ett hål för tummen som pops windstopperfleecar. Min ena kille vägrar vantar men accepterar det där tumhålet så då har det känts jättebra att det finns. Då har han i varje fall lite skydd över händerna. Den andra killen har hellre vantar och då viker vi upp muddarna ett varv så de blir dubbla. Vi har inte upplevt de trånga. Men tighta är de ju och det anser jag också är bra så ingen snö kommer emellan.