• Anonym (,,,,,,,,,,)

Skicka blommor när någon gått bort?

En väns barn har gått bort och man vet inte vad man ska säga eller göra...Jag vill dock göra något för att visa att jag tänker på dom...Kan man skicka blommor? För vi har inte pratat sen det hände, tänkte dom hör nog av sej när dom är redo...

• Svar på tråden Skicka blommor när någon gått bort?
  • Anonym (omtanke)

Om du går in i en blomsteraffär och förklarar situationen kan de säkert hjälpa dig. Kondoleans kallas det. Ett sätt att skriva kan ju vara "tänker på er och känner för er i denna svåra stund"
    Tycker definitvt att du kan skicka en blomma, sen hör din vän säkert av sig när hon är redo för kontakt.

• Anonym (jag har)

När en vän till mig förlorade sitt barn så skickade jag blombud till henne. Senare berättade hon att de uppskattade den där lilla blomman jättemycket. Bara att känna att andra bryr sig om dem och tänker på dem.

• mrs mimmi

En blomma betydde mycket för oss när vi förlorade vår dotter. Just att man fick det bekräftat att andra också brydde sig om det som hänt.

Så skicka du en blomma till din vän.

• Anonym

Vi skickade nallebud till vänner när dom förlorade bebisen i v23.

• Anonym (v 17)

Vi fick också blommor av både ett par vänner samt av arbetskamrater när vi miste vår ängel i v 17. Det värmde verkligen. Vår bebis var inte fullgången eller så och att männsikor ändå förstod att det var riktigt jäkla svårt genom att visa sin omtanke via blommor betydde så himla mycket för oss.

• Anonym

Skicka en blomma och skriv på kortet att ni tänker på dem och känner för dem i denna svåra stund. Lägg till att du finns där om de vill prata. (Om du nu vill vara det)

• Anonym

För mig låter det som en fin tanke. Det hade värmt mig. Ni visar att ni tänker på dom och finns där.

• Anonym (mm)

jag ör helt säker på att det skulle värma.. finns även söta små nallar på tex interflora som man kan skicka med till bebisen..
    skriv gärna ett brev till(handskrivet), behöver inte alls vara långt men gärna några rader.. eller varför inte en dikt?

..sen tror jag nog att dom gärna skulle "vilja ta emot" din kontakt. när man förlorat sitt barn orkar man inte ta kontakten. och kan istället ses som att "vännerna" inte finns där..
    hälsa på. ta med fika. och lyssna..

kram /*mamma till en älskad ängel på 7månader*

• Anonym

Jag tycker att du ska skicka blommor och visa att du finns där, när sånt tragiskt händer ens familj så brukar man märka vilka som är ens vänner. Vissa ha en tendens att försvinna. Hon/dom kommer att uppskatta det. Det är när sånt där händer man verkligen behöver sina vänner.

• Cinza

Anonym (mm) skrev 2008-12-01 12:01:39 följande:

jag ör helt säker på att det skulle värma.. finns även söta små nallar på tex interflora som man kan skicka med till bebisen.. skriv gärna ett brev till(handskrivet), behöver inte alls vara långt men gärna några rader.. eller varför inte en dikt? ..sen tror jag nog att dom gärna skulle "vilja ta emot" din kontakt. när man förlorat sitt barn orkar man inte ta kontakten. och kan istället ses som att "vännerna" inte finns där.. hälsa på. ta med fika. och lyssna.. kram /*mamma till en älskad ängel på 7månader*
    Håller med om att det är en god idé att ta kontakt. Det är ett halvår sedan jag förlorade min son och jag har fortfarande svårt för att höra av mig till mina vänner. Skicka gärna en blomma och ett fint brev, men det bästa är nog att ta med lite mat eller fika och åka och hälsa på.

Kram
  • Farfalla

Anonym (mm) skrev 2008-12-01 12:01:39 följande:

jag ör helt säker på att det skulle värma.. finns även söta små nallar på tex interflora som man kan skicka med till bebisen.. skriv gärna ett brev till(handskrivet), behöver inte alls vara långt men gärna några rader.. eller varför inte en dikt?..sen tror jag nog att dom gärna skulle "vilja ta emot" din kontakt. när man förlorat sitt barn orkar man inte ta kontakten. och kan istället ses som att "vännerna" inte finns där..hälsa på. ta med fika. och lyssna.. kram /*mamma till en älskad ängel på 7månader*
    Oj såg just att jag blev anonym i förra inlägget..
    Men påpekar igen att jag tycker att ni ska ta kontakt, det orkar man (i regel) inte som änglamamma/pappa..
    Kram!
  • Zahcro

Jag skulle ha uppskattat en blomma absolut. även en liten fika paus.

• Anonym (RIP Janne)

En blomma vid bortgång är nog jätte uppskattat.
    Från egen erfarnehet,min pappa gick bort och fick några mycket fina blommar fr bekanta o nära vänner,det värmde verkligen.
    Och jag kunde känna deras stöd varje gång jag tittade på blomman.

• Anonym

Vi skickade blommor när en kompis förlorat sin dotter. Vi skrev att vi fanns där om dom behövde oss.

Hon skickade sms några veckor senare och tackade.

Svar på tråden Skicka blommor när någon gått bort?