• teambe

Åka skridskor, cykelhjälm?

Tre-åringen har fått ärva ett par skridskor, hur funkar det med hjälm? Är cykelhjälmar okej eller ska man skaffa en sån där "hockyhjälm"?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-28 09:49
    Får man själv vara på isen i vanliga skor, eller måste jag skaffa mig ett par skridskor själv tror ni?

• Svar på tråden Åka skridskor, cykelhjälm?
  • teambe

Lilla Mimsan skrev 2008-11-28 09:44:08 följande:

Du ska ha en rikig hockeyhjälm. De är utformade på olika sätt. Och de är ju inte så dyra
    tänkte nästan att de skiljde lite i utformningen. Som du förstår är jag själv en novis på isen ;)
  • tru

de kan skada nacken med cykelhjälmar. de står med stora bokstäver på dotterns dagis.

• teambe
    bzzzz skrev 2008-11-28 09:54:54 följande:
    de kan skada nacken med cykelhjälmar. de står med stora bokstäver på dotterns dagis.
    Då så, då var det avgjort! Schysst med att åka skridskor på dagis förresten, det gjorde vi när jag var liten också.
  • Söderböna

Det där med skor på isen är en knepig fråga. Å ena sidan är det ofta dumt med skor på isen, man kan dra med sig grus och annat som förstör isen. Å andra sidan, om du är dålig på att åka skridskor kanske det blir svårt för dig att hjälpa ditt barn om du har skridskor på fötterna.

• teambe
    Söderböna skrev 2008-11-28 12:21:17 följande:
    Det där med skor på isen är en knepig fråga. Å ena sidan är det ofta dumt med skor på isen, man kan dra med sig grus och annat som förstör isen. Å andra sidan, om du är dålig på att åka skridskor kanske det blir svårt för dig att hjälpa ditt barn om du har skridskor på fötterna.
    Ja, haha! Jag får nog kanske åka till isbanan och träna ett par gånger först :) Fast om det är som att cykla ska jag nog få kläm på det rätt kvickt, för när jag var liten åkte vi en del. Men tror du att ishallen tillåter att man har skor på isen, de använder ju isen till hockey och konståkning också så det får man kanske inte.
  • Söderböna

Ishallar brukar inte tillåta skor på isen, där brukar det ofta finnas vaktmästare och andra som ser till att ingen går ut på isen med skor.

På andra ställen kan man ofta gå ut med skor på isen, med reservation för att det kan finnas de som blänger. I Stockholm kan man t ex åka i Vasaparken. (I Kungsan går det också att åka, men där brukar det också vara många som håller koll så ingen går på isen med skor).

• teambe
    Söderböna skrev 2008-11-28 12:38:16 följande:
    Ishallar brukar inte tillåta skor på isen, där brukar det ofta finnas vaktmästare och andra som ser till att ingen går ut på isen med skor. På andra ställen kan man ofta gå ut med skor på isen, med reservation för att det kan finnas de som blänger. I Stockholm kan man t ex åka i Vasaparken. (I Kungsan går det också att åka, men där brukar det också vara många som håller koll så ingen går på isen med skor).
    Tack för info, hör att jag kommunicerar med en van skridkoåkare här :) Jag får snöra på mig ett par skrillor och helt enkelt lära mig på nytt, det lär ju ändå bli roligast i längden så man slipper stå och huttra i ett hörn om nu barnen gillar det här med skridskoåkning.
Svar på tråden Åka skridskor, cykelhjälm?