• I have a kid

angående apne larm hur kunde jag ???

har ett apne larm på min lilla premis född i vecka 29+4 det
    har inte larmat sen i slutet av sommaren men nu i veckan så har den larmaat fleera ggr vet EXAKT VAD jag ska göra, när larmet går,

MEN NU TILL SAKEN: jag vaknade nyss av att larmet peeeep massor å det känns som attt jag soviiit för håårt å det hadde pipit lääääänge,!!!

petade hårt i freja å larmet slutade låta.

men jag blir så ledsen på mig själv varför hör jag inte larmet då ja sover hårt,, gick å lade mig kl 07.00 imorse.

men frjea + larmet ligger exakt brevid mig i sängen å ENDÅ VÄRKAR INTE MIN KROPP REAGERA PÅ LJUDET känner mig som världesn sämsta mamma

nån som har tips??? eller varit med om liknande ====?

• Svar på tråden angående apne larm hur kunde jag ???
  • Alvi

Hur vet du att larmet hade tjutit länge?

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • kaksmulan

Jag tror att du har blivit avtrubbad för det där larmet. Eftersom det inte har varit något när det har låtit så har din hjärna helt enkelt ställt in sig på att det inte är något heller.

Varför har du larmet? Finns det någon annan anledning till att du har larmet än bara de facto att barnet är litet? Kanske är larmet egentligen helt onödigt. Många barn överlever ju ändå utan larm...

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • I have a kid

Sisu

jag vet inte var bara en konstig kännsla jag hadde känndes helt konstigt men det var min första tanke innan jag trodde hon var död.

• I have a kid

2Idag 09:47 | ID: 38778677
    kaksmulan

jag vet att hon har småa apneer då hon sover hårt. i förgår då det larmade säkert 5 ggr på raken så prövade jag att under uppsikt förståss kolla om hon hadde en apne jag stoppade handen på hennes mage och bröst efter några min började larmet endå att pipa å det hände inget,

förs en jag petade hårt på henne. så slutade det gjorde så upprepade ggr och larmet slutade endast efter peta hårt.

neonatal har sagt att vi ska ha larmet tills våren om inte längre freja hadde några apneer i vecka 30,31,32,33,34 en så pass att dom fick som peta å ta upp å ruska i henne

larmet låter som en jävla väckar klocka.. å jag är ju så ung så van att vakan till musik låtar på mobben..

• kaksmulan

aha, då förstår jag.
    Ja, jag tror nog att du vaknar ändå. Men kanske ska du försöka få sova ut riktigt någon natt så att du slipper vara så trött. Bara tröttheten i sig gör ju att man kan sova förbi ett atombombsanfall...

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • I have a kid

5Idag 09:55 | ID: 38778907
    kaksmulan
    freja skriiker nästan hela natten efter varje måltid så klagar hon å inget hjälper..

• Mirva
    kaksmulan skrev 2008-11-28 09:47:58 följande:
    Jag tror att du har blivit avtrubbad för det där larmet. Eftersom det inte har varit något när det har låtit så har din hjärna helt enkelt ställt in sig på att det inte är något heller.Varför har du larmet? Finns det någon annan anledning till att du har larmet än bara de facto att barnet är litet? Kanske är larmet egentligen helt onödigt. Många barn överlever ju ändå utan larm...
    25-30 spädbarn per år dör i PSD. Därför ansesr jag att larm är nödvändigt. Med ett andningslarm hade min helt friske son kanske överlevt.

Men jag tycker att de apnélarm som de flesta sjukhus ger ut är värdelösa. Jag har testat deras Graseby och blev så trött på det, Precis som TS skriver, så larmar de ofta. De larm man köper ute i handeln fungerar däremot bra.

Så jag har full förståelse för dig TS att du inte vaknar längre. Testa Babysense ll, Nanny eller Respisense istället. Jag har provat alla tre, och de fungerar utmärkt, utan falsklarm.
Svar på tråden angående apne larm hur kunde jag ???