Amaryllis - allergi?
Är det någon som vet om pollenallergiker som är väldigt känslig mot hyacinter klarar av att ha en amaryllis hemma?
Är det någon som vet om pollenallergiker som är väldigt känslig mot hyacinter klarar av att ha en amaryllis hemma?
För mig funkar det jätte bra. Hyacinter är ett absolut no no, men vackra Amaryllis har jag änså länge inte haft nga problem med.
amaryllis går finfint både hemma och på andra ställen, värre är det att gå och handla i mataffärer som envisas med att ha blommande hyacinter vid kassan *morr*
japp det funkar här med!
Va bra! Då ska jag prova! Har dragit mig i alla dessa år eftersom jag inte står ut med hyacinter, mår så dåligt av dem men nu jäklar =)
Tack för era svar!!!
hyacinterna åker all vädens väg här men har (vill ha ) många maryllisar istället=) pollen allergiker tål inte äkta gran heller... inga tarzzetter....
brukar enligt andra våldföra mig på alla julgrupper som kommer till jobbet eftersom jag konsekvent tar fram saxen och klipper av hyacinterna innan de slår ut - även om de står på företagsägarens skrivbord