• Ninnirosa

Erfarenhet av Teutonia?? Funderar på en Fun!

Vi funderar på att köpa en barnvagn av märket Teutonia och då modellen Fun. Detta för att den är relativt liten och smidig och då går in i vår lilla bil.
    Vill gärna höra huruvida ni som använd eller använder Teutonias vagnar är nöjda eller ej. Någon som har en Fun från i år och vill dela med sig av sina erfarenheter?

• Svar på tråden Erfarenhet av Teutonia?? Funderar på en Fun!
  • Lindah 86

Vi har en 08 Fun som vi älskar !!
    Jag är nöjd med precis allt .

Som du säkert vet är det lite trångt att komma åt korgen under vagnen , men eftersom jag visste det när jag köpte den är det liksom ingen "besvikelse" .

Hur enkel som helst att köra och den stämmer in på alla våra behov som vi kräver av en vagn .

• Harmonisk68

En typisk cityvagn, funkar perfekt när det är plant och torrt. Dock helkass om det är några som helst hinder (stenar, rötter eller så). Helt värdelös om det är mycket löv ute, snö eller lera. Blir irriterad varje gång jag måste stanna och ta bort alla löv eller ta en pinne för att peta bort snö/lera. Valde vagnen bara för att den går in i min hiss. Tycker inte den är smidig att få in/ut ur bilen heller.

• Novmbertjej

Vi har en teutonia Mistral S, och är jätte nöjda men i dagsläget skulle vi köpt en fun istället, då Mistralen är lite större.

• LLL

Nackdelen med Teutonias sittdel är att den bara blir 75 cm när man fäller ned den då barnet sover. Detta resulterade i att vi sålde vår vagn när vår son var 11 månader och köpte en Emmljunga där sittdelen blir hela 90 cm när man fäller ned den. Sonen växte alltså ur Teutonian, i övrigt var vi nöjda med vagnen.

• mika73

Har en fun och är jättenöjd. Det kanske inte går att köra den över en leråker men jag är inte direkt i skogen och går med min vagn;)När det var snö och oplogat var det svårt att ta sig fram men det gick bättre när jag låste hjulen och drog den baklänges. Det var ju extremt i och för sig...Oftast är det ju plogat!

• Ninnirosa

Tack för att ni delar med er av era erfarenheter. Alltid bra att höra innan.
    Har tex inte reflekterat över att sittdelen är "så kort" som LLL beskriver. Har ni andra upplevt den som för kort?

Får för mig att de flesta vagnar är svåra att köra i snö och lera. Även om stora hjul troligtvis underlättar något. Dock är vi i behov av en ganska smidig vagn och man går kanske inte så ofta med vagnen i lera eller snö heller.

Fler som har erfarenhet?

• fiali

har en fun som jag just nu håller på att byta till syskonvagn. Stor sorg att behöva sälja den, är oxå nöjd med allt! Från 08-modellerna är fjädringen bättre samt ett litet band så man kan knäppa ihop vagnen i fällt läge - underlättar mycket vid lastning. Bor i skärgården med lite grusvägar omkring, tycker ändå att det funkar bra!

• Lindah 86

Jag har inte matt hur lang sittdelen blir nar den ar nerfalld . Men var son ar 14 manader och kan fortfarande sova rakt lang i den .

Svar på tråden Erfarenhet av Teutonia?? Funderar på en Fun!