• pandyb

Är det någon mer som tappar sina leverfläckar?

Hmm har de senaste veckorna råkat ut för en skum sak! Jag har små lever fläckar på halsen, som nästan från början hänger på en skör tråd!

För några veckor sedan började det med att ett av dem började klias och bli alldeles blodfyllt, jag satte på ett plåster och när jag några dagar senare skulle dra av plåstret så åkte leverfläcken med! Då had den typ blivit en skorpa som bar gick att bryta av, gjorde inte alls ont..

Nu har exakt samma sak hänt med ett andra märke! Nu har jag bara ett kvar... :)

Är det någon mer som har det så? Farligt? Vanligt?

• Svar på tråden Är det någon mer som tappar sina leverfläckar?
  • alem

har oxå så
    Vanligt vet jag inte men farligt är det inte iaf Enda som skulle kunna hända som jag kan tänka mig är att man kanske får lite infektion i såret som mest kanske...

(¯`°?.¸ ღ♥ Världens bästa julklapp i magen ♥ღ¸.?°¯)
  • malla7

Fick små leverfläckar på bröstvårtorna när jag var gravid och de ramlade av........eller gick lätt att pilla bort i alla fall......helskumt.

• Vara Hoppfull

Hände mig oxå, min kliade och blödde, sedan när den ramlade av, var det ljus ljus brunt på samma ställe på huden, efter ca två veckor hade jag tillbaka en mörk leverfläck. Hur skumt som helst.

• Jesster

Jga får massor av små hudflikar på överkroppen när jag är gravid. Jag frågade BM om det och hon hade aldrig hört talas om just det men sa att hormonerna rusar när man är gravid och har man en tendens att få t.ex. hudflikar i vanliga fall kan det bli betydligt mer när man är gravid.

Kroppen är konstig

Hudflikarna pillade jag snabbt bort så fort jag upptäckte dom.

Den som söker han finner - www.google.se
  • meimei

Det där låter inte som leverfläckar utan som så kallade skin tags. De hänger i "trådar" och är små missbildningar. Man kan gå till doktorn och få dem borttagna om man har besvär med dem. Doktorn klipper bort dem, men måste ta en liten bit in i huden, eftersom strängen de hänger på innehåller missbildade bllodkärl som inte drar ihop sig som normala blodkärl gör. OBS! Man klipper bort dem utan bedövning - det går snabbt och smidigt! bedövning är bara "dubbel" smärta med stick och så därför ges inte bedövning vid borttagandet av dessa!

Svar på tråden Är det någon mer som tappar sina leverfläckar?