• Anonym (Less)

Min sambo har blivit en snålis

Kommer det gå över tro??
    Min sambo har sedan omkring ett halvår börjat på ett nytt jobb och får ut omkring 21000-25000kr/mån. Sen han började tjäna bättre har han blivit så snål. Min födelsedagspresent och julklapp får kosta max 500 kr har han redan nu deklarerat! Visst, man behöver inte ha dyra grejjer men så jävla trist att få hör ett pris bara och inte: önskar du dig nått? Och bjuder han på t ex bio kan jag få höra det långt efteråt hur generös han är...

Suck, ville bara beklaga mig lite. Har försökt prata med han att det är trist alltid få höra om pengar. Jag tjänar mindre men helt ok så är inte så att jag lever på han.

• Svar på tråden Min sambo har blivit en snålis
  • Anonym

Blä, så osexigt att prata pengar och presenter i samma mening. Strunt samma om presenten kostar 100 kr eller 700 kr, jag vill inte veta det. Jag önskar mig både dyra och billiga saker och blir lika glad åt vilket som. Men vill som sagt inte behöva diskutera prislappen.

• Anonym (hållermed)

Vet precis hur du känner dig..
    Min sambo gör alla presenter så jävla osexiga, som när han köpte ett smycke när jag tog examen och direkt berättade att kvittot låg i påsen om jag ville veta hur dyrt det var. Sa att jag inte ville, men han sa det ändå¨.

Eller som när han köpte blommor på min födelsedag och sa dem här var dyra ska du veta, vill du veta hur mycket? Eh nej sa jag. Och han höll upp 3 fingrar för 300 kr.. suck.

• Spegellandet

Vi brukar sätta en gräns på 500, men det är mest för att man inte ska förköpa sig. Sin älskling vill man ju ta ner månen för

• Anonym (Less)

Det förstör liksom grejjen...

Anonym (hållermed) skrev 2008-11-28 22:37:40 följande:

Vet precis hur du känner dig..Min sambo gör alla presenter så jävla osexiga, som när han köpte ett smycke när jag tog examen och direkt berättade att kvittot låg i påsen om jag ville veta hur dyrt det var. Sa att jag inte ville, men han sa det ändå¨.Eller som när han köpte blommor på min födelsedag och sa dem här var dyra ska du veta, vill du veta hur mycket? Eh nej sa jag. Och han höll upp 3 fingrar för 300 kr.. suck.
  • Anonym

vi brukar också försöka sätta en gräns på hur mycket julklapp till varandra får kosta, ser inge fel med det, men då har vi också gemensam ekonomi och det är ju alltid tevligt att ha kvar lite pengar så man kan handla på mellandagsrean tex:)

• Anonym (Less)

Kan förstå att man satt gränser för julklappar men är väl allt i kombination med hans snålhet som gör mig irriterad. Särskilt då jag köper sånt jag vet han vill ha, oavsett om det kostar 200 kr eller 800kr. Är nog inte det heller eg men det att priser ska nämnas hela tiden.

Anonym skrev 2008-11-28 23:21:22 följande:
    vi brukar också försöka sätta en gräns på hur mycket julklapp till varandra får kosta, ser inge fel med det, men då har vi också gemensam ekonomi och det är ju alltid tevligt att ha kvar lite pengar så man kan handla på mellandagsrean tex:)
  • Anonym

jag å din sambo e rätt lika haha! just det om julklappar=) inte att jag efter bio el dyl påpekar så som han...här köper vi inte ens någon klapp,till barnen givetvis men det blir inte mkt. vad ska man köpa till en 2mån bebi=) har ALLT han behöver sen första barnet..inte för jag e fattig utan jag köper när det behövs=) köper inte bara för köpandets skull

• tvål

tycker det är bar att han sätter gränser.
    jag satte gränsen i min ekonomi inför jul på 3000kr.
    2000kr till mat och 1000kr till 5st julklappar.

• Anonym

jag skulle bli tokig.. fick en bil av min sambo när jag fyllde år (en skruttbil att ha som Hundbil då jag har 4 hundar) jag vet att den kostade 11000kr, men han sa aldirg nåt om det, för det var hans förslag, jag tyckte inte ens jag behövsde någon bil, och helt ärligt: jag hade blivit lika glad för en nalle..!

inte för att jag klagar på bilen heller, haha. ;) Love my vrålåk Harry ;)

Svar på tråden Min sambo har blivit en snålis