• luxuriouz

Läs "Hemligheten: från ögonkast till varaktig relation"!!

En underbar bok som många läst. Den har blivit en succé och är mycket omtyckt. Ni som ej läst den, gör det! Jag verkligen älskar den och jag kände igen mig lite, men även den killen som nyss tagit avstånd från mig. Var som att läsa hans namn i boken när det gällde vissa personer.

Någon fler som läst den? Kan vara roligt att diskutera den med.

• Svar på tråden Läs "Hemligheten: från ögonkast till varaktig relation"!!
  • Maria40

Vad handlar den om? Förstår att det är relationer men..

• luxuriouz

Handlar om varför vi reagerar som vi gör i en relation som är ny eller pågående. Den tar upp de trappsteg man tar sig uppför innan man når den där absoluta tryggheten i relationen, då båda är överens om att det ska va "vi".

Den visar att det är hur vi fick kärleken från föräldrarna som speglar hur vi beter oss som vuxna. Fram till dess att vi är 1 ½ år så gör vi oss en relationsmodell. En strategi vi som små bebisar för att på bästa möjliga vis få närhet av våra föräldrar. Det beteendet gör vi med våra partners. Boken tar upp alla de möjliga beteenden som vi är och vart med om.

Trygga, otrygga - undvikande, otrygga - ambivalent. Och hur man beter sig i olika situationer - men nya relationer osv.. sen får man under några kapitel lära sig hur man kan ta sig ur ifall man har problem osv.

Det står så mycket i boken så det där är väl det bästa kortare jag kan ge av boken! Läs den för den är lärorik. Alla borde läsa den för att kunna växa och bli rikare inom sig. Så man får bättre förståelse för sig själv och andra. Tror sådant här skulle skapa mer hänsyn och lättare kontakt med andra. Lättare för att prata med varann..

• watermelon

Hej!!
    Jag undrar vem som skrivit boken o var man kan köpa den....

• luxuriouz

Det är Dan Josefsson och Egil Linge som skrivit den.. den går att köpa på bokia, eller vilken bokhandel somhelst antar jag.. annars har adlibris.com den.. men finns ju massa andra bokhandelsställen på nätet med.

• Lilac Perl Dream

luxuriouz skrev 2008-11-29 08:25:08 följande:

En underbar bok som många läst. Den har blivit en succé och är mycket omtyckt. Ni som ej läst den, gör det! Jag verkligen älskar den och jag kände igen mig lite, men även den killen som nyss tagit avstånd från mig. Var som att läsa hans namn i boken när det gällde vissa personer.Någon fler som läst den? Kan vara roligt att diskutera den med.
    trodde du menade "the secret: hemligheten-skriven utav Rhonda Byrne..DEN är bra! men det är inte den du menar?

kolla här:
    www.adlibris.com/se/product.aspx
  • luxuriouz

Nä var ej den boken jag menade... den boken jag menade handlar om relationer och hur människor beter sig och varför osv..

Svar på tråden Läs "Hemligheten: från ögonkast till varaktig relation"!!