• Chaplin

Änglaspel

Var kan jag hitta ett klassiskt änglaspel?
    Köpte på Coop förra året, men de har tydligen inte längre.
    Tänkte att det var bäst att fråga här först innan jag ger mig ut på jakt!

Bor i Göteborg.

• Svar på tråden Änglaspel
  • Jesster

På nätet finns massor av olika versioner. Glad att jag såg tråden för nu hittade jag ju en jättebra julklapp!

Den som söker han finner - www.google.se
  • Chaplin

Jo på nätet finns en del, men jag behöver ett till i morgon.

• Chaplin

Vad synd att de inte hade några klassiska bara, eftersom det är det jag vill ha. Lite roliga var någon, men inga som pinglar.

• Jesster

Hittar faktiskt ingen som säljer klassiska. Om jag var du skulle jag ringa runt till Cervera och Duka och andra porslinsaffärer i närheten och höra om dom har. De är de enda jag kan tänka mig som ev. kan ha.

• Chaplin

Ja, det är nog så. Tänkte att till exempel kanske Åhlens har.

Gillade flera av de som fanns på Pluto, så synd att de inte spelade bara, för då hade jag kunnat tänka mig något av dessa istället.

• Jesster

Ja, Åhlens kanske kan ha också!
    Spelar dom inte?! Det är ju det som är lite av vitsen med ett änglaspel, det ska ju plinga lite.

• Chaplin

Ja man kan ju tycka att det är hela vitsen! Men det finns ju inget som kan låta på ett sånt. På ett vanligt hänger det ju ned pinnar som slår på små "klockor". De här ser bara ut att snurra av värmen, utan att låta.

• nachosss
    Svar på #8
    Akademibokhandeln (där jag jobbar :) har änglaspel, pepparkaksgubbar el. änglar kanon fina och bra pris!
Svar på tråden Änglaspel