• AngelicaF

Min 2-åring blöder näsblod!

Klockan 9 i morse börjadet det.. Det rinner ur båda näsborrarna och det är ganska mycket. Har pratt med sjukvårdsupplysningen och dem sa att jag skulle  stoppa in en bomullstuss med matolja för att stoppa blodflödet, men det har inte fungerat.

Vad kan det bero på?

Om det inte slutade skulle jag åka in med henne..

• Svar på tråden Min 2-åring blöder näsblod!
  • lyckligmamma

min kompis fick de bränna näsan på, eftersom hon blödde hela tiden

• Liten Mjau

Har det slutat nu? Känns läskigt att det blöder ur bägge näsborrarna. Har hon varit förkyld nyligen. Fått nässpray?

• trebarnsmamma79

min son nu 7 åring har bltt sedan han var ett år och har nu fått bränna näsan och nu har det helt slutat.

• AngelicaF
    Liten Mjau skrev 2008-11-29 10:44:02 följande:
    Har det slutat nu? Känns läskigt att det blöder ur bägge näsborrarna. Har hon varit förkyld nyligen. Fått nässpray?
    Nej, det blöder fortfarande. Nej, hon är frisk. Har varit förkyld, men det var en vecka sen så det kan ju inte komma efteråt tycker man. Men jag skulle avvakta ett tag. Om det inte gett sig efter lunch skulle vi komma in.
  • Liten Mjau
    AngelicaF skrev 2008-11-29 10:47:23 följande:
    Nej, det blöder fortfarande. Nej, hon är frisk. Har varit förkyld, men det var en vecka sen så det kan ju inte komma efteråt tycker man. Men jag skulle avvakta ett tag. Om det inte gett sig efter lunch skulle vi komma in.
    Det är ju snart lunch så håll ut. Tyvärr har jag inga tips till hur man stoppar det.
    Lycka till!
  • ExAnimo

Min yngsta son blödde i tid och otid och det verkade aldrig ta slut.
    Speciellt om vi var eller hade varit förkylda.

Vi körde med bomullstussar dränkta i matolja och gud vet vad.

Till slut var det en läkare som tog tag i detta och det visade sig att min son hade samma problem som jag hade då jag var yngre. Ytligt liggande blodkärl i näsan.

Så de etsade kärlen och efter det  har vi båda sluppit alla besvär.

Men nog tycker jag att ni ska åka in om det inte har slutat blöda.

• Nenne 71

Blöder hon ur båda fortfarande? Om jag var som dig så skulle jag åka in nu om det inte har slutat.

Svar på tråden Min 2-åring blöder näsblod!