HJÄLP! Ta bort svart kritmålning fråt ljusgrå tapet...
Nu behöver jag verkligen tips på hur man får bort krita från tapeten!
I värsta fall får vi tapetsera om hela vardagsrummet...
Nu behöver jag verkligen tips på hur man får bort krita från tapeten!
I värsta fall får vi tapetsera om hela vardagsrummet...
Suddgummi av bra kvalité kanske.
Diskmedel och svamp fungerade utmärkt hos oss men gnugga mkt försiktigt... har för längesedan tagit bort med suddigum.
Lycka till!
Fick tips från något städprogram på TV nångång (typ Rent hus eller hon den där utländska i Äntligen Hemma eller vad det nu var) att använda tandkräm på fläckar på väggarna. Jag har provat och det funkade! :D Dottern har ritat med både blyerts, nycklar (så det blivit som blyertsstreck) och krita på väggarna och det har försvunnit allting! Prova du med!
Ja, prova diskmedel. Det är nog ett av de bästa rengöringsmedel jag känner till Olja är en annan som tar bort allt i princip -men inte så bra att använda på tapet då
testade ett "bättre kvalitéts" suddigummi, funkade sjukt bra!!
Men det lär ju ta en stund... *kramp*
TACK för så snabba svar!!!
Miraclean-svampen från vileda kanske? Står på förpackningen att den tar bort kritstreck!
Glöm inte att fota kostverket!
och nu är det borta från väggen, och lillan sover på soffan bredvid
Jag tog pampers tvättlappar de som är färdiga som man brukar ha i skötväskan, fungerade jättebra.
Här kommer bild på konstverket...
försöker tvätta bort...
*asg* Tuva då!! Den dag Melvin gör så kastar jag ut ungen på altanen och låser
*skojar*
Oh my...hon var flitig.
*Sudda, sudda, sudda, sudda bort din sura min*...
Bra att du fick bort det då även om det kanske innebär lite träningsvärk i armarna eller fingrarna.
Hahahaa - Go Tuva!
Vilket konstverk, det hade kanske varit lättare att måttbeställa en ram istället för att tvätta bort. Jag hoppas att det blev bra Yollis.
Har du provat baby våtservetter? tycker de funkar till allt!
haha tack brudar!
Jag diskade i köket, när jag var klar hittade jag tuva inne på toa målandes på golvet...
jaja, plastmatta går ju att fixa tänkte jag, så sa tuva "mamma kolla, jag har ritat här oxå"
Så visade hon mig in i vardagsrummet och hennes väggmålning.
Min första tanke var "SHIT NEJ SHIT AAAAAAHHHH" och sen stod jag som en fågelholk i typ 5 minuter....sen sa jag till tuva att "nu måste vi ringa pappa och berätta vad som hänt..."
Min reaktion räkte för att Tuva skulle fatta, men det blev inga tårar, hon hjälpte till att försöka tvätta bort, sen somnade hon av utmattning i soffan bredvid...
funkade jätte bra med tvättservetter på tapet också mycket bra tips
Min son ritade med blå krita på vår tapet. Och sedan fick han ett suddgummi och fick själv sudda ut allt. Dock tyckte han det var jätteroligt att sudda bort det han ritat, så vet inte om han direkt förstod att själva ritandet på väggen var fel, haha, dom är söta dom små liven!
Suddet fungerade perfekt och nu syns ingenting alls där han ritade.