• Anonym (dru)

Ni som är deppiga eller har ångest, har ni aptit???

Jag har haft ångest och varit nere i två veckoe och KAN INTE ÄTA! Gör jag det så mår jag illa och är rädd att spy (har spyfobi) vilket utvecklar ännu mer ängest.

Nu är jag så upptriggad att jag helt säkert vet att jag måste ha cancer eller annan åkomma.

Jobbigt, mår jättedåligt... Alla kommentarer om att jag blivit så smal är heller inte roliga. Jag har ett återbesök till min läkare som tog blodprover på mig snart. Hur mycket kan man hitta via blodprov om något skulle vara fel och vad kollar de efter egentligen?

• Svar på tråden Ni som är deppiga eller har ångest, har ni aptit???
  • Anonym (Rorro)

Jag kan inte äta när jag har ångest, jag är alldeles för adrenalinstinn för det och när jag är deprimerad så har jag ingen lust till att äta övht.

Är du hypokondriker?

Man kan inte hitta cancer via blodprov, ja förutom blodcancer då.

• Anonym (dru)

Jo, hypokondri kan man väl lugnt säga att jag lider av. Det sjuka är att jag tycker mig varit ångestfri i flera dagar nu, men kan ej äta ändå. Vill, men så fort jag närmar mig mat eller det blir tal om middag så mår jag illa.

Då börjar man ju undra om nåt annat är fel. För hela ångest grejen visade sig i samband med matintag. Jag började må illa ibland efter maten och det framkallade ångest då jag är rädd för att spy.. Sen har allt snurrat i gång och nu nått sin kulmen.

Innan mådde jag illa ibland efter maten, men nu kan jag inte äta alls...

Jag vet inte om jag är sjuk, eller om matnojjorna är psykiska om man säger så..

Så om mina blodprover ser bra ut, skall jag kräva mer undersökning för det här med illamåendet och aptitlösheten? Är rädd att han bara skall skylla på depression.

• Anonym (Rorro)

Vet du att jag tror att ditt illamående är helt och hållet psykiskt; nu har hjärnan hakat upp sig på att mat är likamed illamående och spya, därför kan du inte äta. En ond ångestspiral har skapats.

Fråga om han kan kolla om du har magkatarr, då mår man illa när man äter, det gjorde jag. Men jag tror som sagt att det är psykiskt.

• Chorizo

Jag är deprimerad och har ångest, har också svårt att äta. Mår som du illa varje dag mer eller mindre och det blir inte bättre av att jag också har spyfobi som du..... Jag har IBS också och kan må illa av det också, men jag tror att det mesta är psykiskt. Men det gör det ju inte nå mindre jobbigt för det!

• Anonym

JAg har lidit av kraftig ångest och panikattaker och under dessa perioder åt jag ENBART för att inte falla ihop - aptiten var som bortblåst men kom tillbaks som ett brev på posten då jag påbörjat min terapi och kommit en bit på väg i den.

• Anonym

Jag har haft kraftiga depressioner i perioder, och då äter jag inte alls. Dricker vatten och juice bara. Brukar rasa i vikt om det är en ihållande depression..

• Anonym (dru)
    Chorizo skrev 2008-11-29 17:21:50 följande:
    Jag är deprimerad och har ångest, har också svårt att äta. Mår som du illa varje dag mer eller mindre och det blir inte bättre av att jag också har spyfobi som du..... Jag har IBS också och kan må illa av det också, men jag tror att det mesta är psykiskt. Men det gör det ju inte nå mindre jobbigt för det!
    Jag mår inte illa alls om maten är ur tanken, men så fort jag vill äta nåt eller kommer för nära mat så känner jag att det bara är no no..
    Är livrädd att jag har Cancer... För det här med maten har smugit sig på. Började med att jag ibland började må illa efter måltider helt plötsligt bara, men inte så ofta. Nu förra veckan fick jag vad jag tror är mitt livs första ångestattack och efter det har maten blivit dilemmat för att jag fokuserar på att jag säkert är fyskiskt sjuk och det är förklaringen..
Svar på tråden Ni som är deppiga eller har ångest, har ni aptit???