• Bebis0607

Ingår Hatthylla och Skoställ i ett Husköp??????????

Vi håller på och säljer vårat hus och nu undrar jag om man tex får ta med sig hatthyllan och en skohylla eller om man måste lämna kvar sånt till de nya ägarna?
    Vi har även en gungställning på tomten som jag undrar om man får ta med sig?
    Någon som kan hjälpa mig????

• Svar på tråden Ingår Hatthylla och Skoställ i ett Husköp??????????
  • panzermensch

Neh? Det är ju dina saker.

• Polly S

ja, ditt möblemang ingår väl inte i köpet?

• Kajsan

Det är väl klart du får ta med sig dina saker, det är ju huset de köpt

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • BetongMorsa

Sånt som sitter fast tror jag ingår om man inte säger till köparen att man vill ta det med sig.

• BetongMorsa

men kan tillägga att jag bara skulle va glad om folk tog skoställ, hatthylla o gungställning med sig. vill ju ha mina egna grejjer i nyköpte boendet

• Sfinxen

Klart du får ta med dig ditt lösöre. Hoppas du trivs i ditt nästa hem!

• Pirog

Allt som är fastskruvat tillhör huset, dvs eventuell parabol, toapapperhållare osv, allt annat får du plocka med dig

• Petrellie

Det är ingen konstig fråga. I ett hus/lägenhet är det vissa saker som räknas som tillhörande huset. Du får du t ex inte tea med disk- och tvättmaskin, inbyggd micro mm. Skohyllan är ju lös och är din med hatthyllan känns som ett gränsfall. Den är troligen fastskruvad i väggen och då tror jag faktiskt att du måste lämna den. Du får ju inte heller skruva ned väggfasta garderober och ta med dig.

Det finns ju en juridiksida här på FL. Lägg din fråga där eller maila någon juristsida på nätet (om du googlar bör du få en hel del träffar) för att få veta säkert.

• Bebis0607

Tack för alla snabba svar!
    jag förstår ju att jag får ta med mig mitt lösöre men tror tex att hatthylla inte räknas som det. Så därför undrar jag?
    Fler som tror sig veta eller vet?

Svar på tråden Ingår Hatthylla och Skoställ i ett Husköp??????????