• DaughterOfRock

Vågar jag köpa färg på Ica?

Usch blonderade om mig igår, det ser för *pip* ut, håret har verkligen tagit stryk o jag mår skit över det så nu tänkte jag lägga i nån röd/brun toning/färg för att det ska få lugna ner sig, problemet är att jag vill inte vänta tills månda då jag är ledig o hinner inte till nån frisör då jag jobbar så dumt, vågar jag köpa nån färg på ica o i såfall vilken skulle ni rekomendera?
    Jag har mössa på mig, hatar detta!

• Svar på tråden Vågar jag köpa färg på Ica?
  • LyNxQ

castings tycker jag är bra! (intensivtoning)

Jag köper förresten alltid hårfärg/toning på ica...

• LyNxQ

Tänk på att röd färg lätt mattas av så det blir rosaorange om du har väldigt ljust hår!

Svart toning på blonderat hår fastnar! (även om det bara är toning)

• DaughterOfRock
    LyNxQ skrev 2008-11-29 13:19:14 följande:
    castings tycker jag är bra! (intensivtoning)Jag köper förresten alltid hårfärg/toning på ica...
    Fäster den bra?
    Hur länge håller det, är det runt 25 tvättar en intensiv toning?
  • DaughterOfRock
    LyNxQ skrev 2008-11-29 13:20:28 följande:
    Tänk på att röd färg lätt mattas av så det blir rosaorange om du har väldigt ljust hår!Svart toning på blonderat hår fastnar! (även om det bara är toning)
    Vill helst inte bli svart, tänkte ta nån röd/brun så att det röda verkligen fäste o sen något brunt o lägga ovanpå om det inte finns nån snygg nyans, för mitt hår är sönderblekt =(
  • LyNxQ

På mig har det alltid funkat bra och hållt bra också, men på min syster har det nästan inte blivit något vissa gånger (vet ej vilka märken det var) så hon färgar bara håret nu för tiden.

Min mamma har väl väldigt poröst hår, för när hon tonar det ljusbrunt så blir det väldigt mörkt..

• DaughterOfRock
    LyNxQ skrev 2008-11-29 13:23:56 följande:
    På mig har det alltid funkat bra och hållt bra också, men på min syster har det nästan inte blivit något vissa gånger (vet ej vilka märken det var) så hon färgar bara håret nu för tiden.Min mamma har väl väldigt poröst hår, för när hon tonar det ljusbrunt så blir det väldigt mörkt..
    Hm mm får se hur det blir, nästan allt är bättre än detta iaf..
    Hoppas på att om det blir åt det bruna hållet att det inte ser lika slitet ut tills jag har råd o klippa mig.
  • Tjoflöjt

Jag använder alltid HM:s eget märke. Sitter kanonbra, håret blir inte så risigt och det luktar inte så mycket kemikalier som andra märken.

• Phlippan87

använder nästan alltid Schwartskopf's Natural 'n' easy.. luktar inte så skumt och fränt och ser skitsnyggt ut... köper alltid hårfärg på ICA elelr Konsum, nästan... har sällan råd att gå till frissan...
    Schwartskopf's toningar är också riktigt bra, men som sagt, välj hellre någon ljusbrun färg än något med för mycket röda toner, rött blir lätt för intensivt

• LottaRos

Jag frågade frisören häromdagen om hårfärg till mitt utväxta slingblekta hår.
    Hon rekommenderade en varm brun färg typ kastanjebrun.
    För rött kan bli rosa, för kall brun skiftar i grönt på blekt hår sa hon.
    Jag valde en intensivtoning som hette mörk guldblond och det blev jättebra, det blev en lagom brun nyans som täckte det blonda bra och som ser naturligt ut.

• Phlippan87

finns en färg (minns inte vilket märke) som heter Honungsblond, väldigt härlig färg och funkar kanon på blekt hår, ger en varmare ton...

• DaughterOfRock

Lyckades ta mig till Bellbox ida o fick köpt förpigmentering och ljusbrun färg, håller på med det nu, får se hur det blir..
    Kommer nog inte köpa där mer utan efter ida blir det typ ica, shit så dyrt det blev men tänkte att det är lika bra o göra det ordentligt första gången.

Tack för alla svar!!!

Svar på tråden Vågar jag köpa färg på Ica?