Förstår...jätte jobbigt att känna så, men också rätt så vanligt. Jag har haft depression länge och är även nu deprimerad, jag tar medeciner för det, När jag var gravid var jag glad att vi skulle få ett barn men jag var deprimerad då med. Jag är självklart jätteglad för min son, men det känns stressigt att vara mamma, man går hela tiden på högvarv....Jag älskar min son över allt annat men jag kan inte förstå när alla säger att det är så roligt att vara mamma. När vi just fått vår son kändes det ännu svårare, jag kämpade mig igenom varje dag och ville bara dö, brukade tänka "tänk om jag hade vetat hur det skulle bli". Men hela tiden fanns ändå den där kärleken till vårt barn där. Saker och ting har blivit lättare nu då min son är 4mån men när folk frågar om det är roligt att vara mamma ler jag bara och nickar, men kan inte för allt i världen fatta vad det är för roligt i det.
Nåväl i ditt fall får vi hoppas att det är graviditetshormonerna som gör att du känner dig nere. Kom dock ihåg att man kan vara gråtmild i några dagar efter att man har fött och att det också är normalt och skulle du fortfarande en tid efter det känna dig nere så är inte det hela världen, visst man vill vara så där glad och lycklig och ha det mysigt osv osv, men alla känner inte så. Men man klarar det, jag tror inte det kommer att påverka din kärlek till ditt barn när det kommer =)
om du vill prata kan du inboxa mig =)