kan spädbarn hosta utan att de är förkylda?
har en pojke på 1 mån som ibland hostar till... inte ofta eller varje dag men ibland, jan de göra det utan att de är förkylda?
har en pojke på 1 mån som ibland hostar till... inte ofta eller varje dag men ibland, jan de göra det utan att de är förkylda?
Min dotter brukar också göra det ibland är nog inte förkylning utan snarare kanske ngt i halsen damm kanske vem vet men ingen förkylning! jag säger som min bvc tant skulle sagt = ) tänk så här tänk vad bra att hon/han kan hosta haha
ja.
Det kan ju vara att han sätter lite saliv i halsen.
Ja visst kan de det. Tex så kan de få saliv ned i halsen. Små barn kan ibland också vra känsligare för ex partiklar i luften (alltså partiklar förekommer ju helt normalt i luften) och då reagera. Det är bra att din bebis hostar, alla barn har inte en rejäl hostreflex i tidig ålder och då kan det bli jobbigare för dem när de sätter i halsen osv.
Ja. Bl a då luftvägarna kan retas av kall luft, damm, rök mm Kanske sätter han saliv i halsen (det gjorde våran dotter titt som tätt, ffa när hon åkte bil och "halvlåg" som de gör i babyskydden).
Fick lära mig på föräldrautb. att små barn som är friska hostar ca 10 ggr om dagen!