• år78

    någon som förlorat nån i canser?

    funns det någon här?

    va det anhörig?

    överlevde personen?
    vilken sort? spred sig det?
    berätta det ni vill

    tacksam för svar

  • Svar på tråden någon som förlorat nån i canser?
  • Gummsan

    Min kusin dog i cancer i magen vid 23års ålder... Tror de började med livmorden sen spred de sig. Dom hitta de nog rätt sent....
    Min ingifta moster dog av cancer i magen med som spred sig...

  • ToZa

    Min mormor dog vid 58år , hon hade cancer i bukspottkörteln, levern och gallan.. Hon hade haft ont jätte länge men ville inte till läkaren och när hon väl gick dit så skickades hon hem hela tiden , dom sa att hon bara hade muskelvärk ...När dom väl kom på att det var cancer var det försent.

    Farmor dog 61år gammal utav tarmcancer , hon hade opererats och fått stomi men den kom tillbaka vilket enligt läkarna är väldigt ovanligt , det hade bara hänt 600personer som dom vet om och det är inte mkt . Farmor överlevde livmodercancer för flera år sedan.

    Farfar dog runt 50 av lungcancer .

    Sedan har alla på mammas sida (kvinnor) dött av cancer men dom kan jag inte så mkt om =/

  • år78

    ang din moste hur upptäcktes hennes canser? vad hade hon för symtom?
    vart satt huvudtumören? och vart spred det sig?


    Gummsan skrev 2008-11-29 21:34:36 följande:
    Min kusin dog i cancer i magen vid 23års ålder... Tror de började med livmorden sen spred de sig. Dom hitta de nog rätt sent.... Min ingifta moster dog av cancer i magen med som spred sig...
  • Maallan

    Min barndomsvän dog -91 endast 8 år gammal, Hjärnstamsgliom hette den "sorten".

    En moster till mamma har haft Lungcancer x flera men klarat upp det.

    Likaså mammas morbror har haft någon sorts hals/svalg canser o klarat upp det.

    Mormor hade någon form av livmodercancer, dog på 70-talet. Upptäcktes sent, plus att tekniken o forskningen inte såg ut som idag mm gjorde väl sitt till.

    "Gammel" Morfar fick -98 någon form av "galopperande" cancer i levern som spred sig jätte fort runt i kroppen. Tog ca en 2 veckor från de då de upptäckte de tills han somnade in.

    "Gammel" mormor hade skelett cancer o bröstcancer -92, dog av en infektion tillföljd av ampution av benen.

    Men det är väl svårt att jämnföra en ung, frisk person med en äldre människa, det är nog "svårare", och tuffare för kroppen att "kämpa" o orka med att bekämpa cancern när du är äldre.

    TS, varför undrar du?

  • Zebilah

    Mormor dog i skelett och lungcancer för ett år sedan, 69 år gammal. En nära vän till min man vårdas på sjukhus p.g.a tumör bakom näsan och på halsen, han är 37 år gammal. Utan behandling klarar han bara några månader, om ahn klarar sig med behandlingen återstår att se.

  • Storliten

    Min mamma hade äggstockscancer. Hon blev opererad men fick metastaser i lungorna och magen. En riktigt lömsk skitsjukdom
    är det.

  • La Lola

    Jag har mist både pappa o mamma i cancer.

    Pappa fick cancer i binjuren som sedan spred sig o mamma fick cancer i lungsäcken.
    De dog för 10 år sen med 7 mån mellanrum.

    De blev 56 (mamma) och 60 (pappa) år.


    *mamma till Alma 8½ år, BF i mars med nr 2 (efter 3 års försökande)*
  • Änglami

    Min gammelfarmor dog i cancer på 70 talet. Hon hade hela magen full.
    Min farfars syster dog i cancer i levern på 90 talet hon var runt 60
    Min farfars bror dog i lever cancer oxå på 90 talet han var runt 60.

    Min farfar hade cancer i tjocktarmen på 90 talet men överlevde de.
    Min farfars tredje syskon har fått cancer nu i lymfarna och i bukspottskörtel och dom säger att han inte kommer att överleva. han gick i pension för ett eller två år sedan
    Hans fru dog för ett par år sedan i lungcancer hon var runt 50 år

    Har flera grannars som avlidit i olika cancerformer.

Svar på tråden någon som förlorat nån i canser?