• pink11

Har min slempropp gått??? är det på G?! hjälp!!!! Har det hänt dig?

Hejsan!
    Varje gång jag varit och kissat idag har det varit som ett tjockt slem på pappret inte alls som en flytning.
    Vad ska jag tro? är det på g innom några dagar veckor eller kan jag räkna med att åka in inatt? jag har bf 14 dec.
    så nojjig inte alls redo känns det som...........Hur va det för dig?
    tack tack

• Svar på tråden Har min slempropp gått??? är det på G?! hjälp!!!! Har det hänt dig?
  • AnnaGBG

Jag tror att det brukar bli förlossning inom 2 veckor om slemproppen gått ( oftast, NATURLIGTVIS finns det undantag )

För min del märkte jag bara av slemproppen vid tredje graviditeten och då tog det exakt en vecka. Den var dock blodblandad men kom i omgångar, som för dig.

• pink11

okey så då behöver det inte vara dom närmaste dagarna alltså... har inte haft blod i dom.... tack skönt att veta

• jillzan

när jag fick min dotter gick slemproppen 11timmar innan hon föddes. så den gick isamband med att jag fick värkar. så tror det är väldigt individuellt faktiskt.

• Dahleen

tjockt slem på papperet har jag haft sen vecka 10 ungefär, och jag hade likadant förra gången. Vissa dagar mer vissa mindre. Jag märkte aldrig att slemproppen for... Men börjar det komma blod i slemmet så är det den som farit iaf....:)

• Brangwen

när min slempropp gick förra grav. gick det inte att ta miste.. var som en slemklump med lite blod i.¨Sen startade förlossningen på riktigt några timmar senare.

har denna gång mycket flytningar som är tjocka så det kan ju bara vara flytningar oxå..

• Mum23

Jag har lite olika erfarenhet av slemproppen. Första barnet kom slemproppen 1 vecka innan dottern föddes. Andra dottern släppte den 12 timmar innan hon var född och nu med mitt senaste barn brjade den släppa ca 3 veckor innan han kom. Så för min del har det varit olika, men säkert är det ju ett tecken på att det börjar närma sig.
    Är det blodblandat?

• Mum23

Glömde skriva att det varit blodblandat alla dessa ggr!

• Dahleen

men det behöver inte vara blod heller, det kan ju vara så att din slempropp har gått. helst om du inte har haft slemmiga flytningar under hela tiden.... det är bara att vänta och se.:) Börja packa väskan och förbered allt så blir du nog lite lugnare.:) lycka till!

Svar på tråden Har min slempropp gått??? är det på G?! hjälp!!!! Har det hänt dig?