• gromitgirl

När bytte ni storlek på blöjor från nr 3 till nr 4?

Jag tänker troligen byta nu när dottern väger strax över 7,5kg och är 5 mån. Sista paketet av 3 är nu nästan slut och funderar på om jag skall köpa ett paket till i nummer 3 eller ej. Passar fortfrande ok men nr 4 är också ganska bra. Är extra tveksam då vi vid förra bytet köpte för mycket av mindre blöjan (nr2) och fick en massa över då de plötsligt inte satt något bra längre.
    Är därför nyfiken vid vilken vikt och ålder andra bytt storlek från 3 till 4?

• Svar på tråden När bytte ni storlek på blöjor från nr 3 till nr 4?
  • Fredagsmus

Sonen är snart fem månader och väger också 7,5 kilo. Vi köpte nr4 igår för det kändes mycket med ett helt paket 3:or som kanske inte används upp. De som är större växer han ju i förr eller senare...

I natt vaknade Liten blöt och ledsen, så vi väntar lite till och köper ett nytt paket nr3.

Vi hade kunnat dela ett paket. ;)

• TipTop86

Bytte nyss till strl 4 för sonen fast jag tyckte dom var alldeles för stora! Brukade använda Pampers nr 3 baby-dry och köpte nu Libero nr 4 pga. rabatterna man får av Libero.. Tänkte mest testa en större storlek eftersom nattblöjan började bli så full.. Det funkar ju med nr 4 fast den är ju onödigt stor men det kanske bara är för att det är Libero.. Har för mig att Pampers är mindre.. Sonen väger kring 8 kg och är snart 7 månader..

Bo Thomas Melker Sjöberg 080501
  • maddis88

Hehe min 3-månaders väger 7 kg nu och jag nr 3 på pampers baby-dry. Jag lär byta när han väger runt 8 kg. De sitter toppen just nu iaf så vill inte byta än

• Carinamamma84

Min son är 3mån och väger 8010g han har stl 4

050607 - 080814 mamma älskar er Ebba&Amadeus
  • Annika26

Dottern är 9 månader och vi har 3:an nu och kommer nog att fortsätta med den ett tag till. Vi har en ganska tanig tös.

Svar på tråden När bytte ni storlek på blöjor från nr 3 till nr 4?