• Anonym (Gravid??)

Livmodertappen vid kommande mens?

Jag undrar om det är så att livmodertappen sjunker när man ska ha mens?
    Jag tror (läs. hoppas) att jag kanske är gravid men gravtest visar neg. Tror jag har BIM idag eller imorgon. Tappen sitter högt.

Någon som vill spekulera med mig?

• Svar på tråden Livmodertappen vid kommande mens?
  • playmate86

jag trodde med jag var gravid ocjh min mens var 18 dagar sen men idag kom den tyvärr och ajg hade bara negativa test

• Lussekatten87

Min tapp brukar sjunka lite när jag får mens,men idag när jag plussade var den fortfarande hög och mjuk.

(¯`°?.¸ ♥ Väntar 2:an! BF 2/8 - 09 ♥ ¸.?°´¯)
  • Anonym (Gravid??)

Så tråkigt
    Men hur var din tapp då?

playmate86 skrev 2008-11-29 22:37:07 följande:
    jag trodde med jag var gravid ocjh min mens var 18 dagar sen men idag kom den tyvärr och ajg hade bara negativa test
  • Anonym (Gravid??)

Grattis! Vilken dag plussade du på?

Ursäkta frågan,men har du haft flytningar nu innan? Jag har haft flytningar till och från men ibland så att man tror det är mensen som kommit. Springer in på toan för att kolla och ingen mens där.
    MÅr lite illa men hela familjen har haft en släng av magsjuka så man kanske hoppas på grund av fel illamående

Jag har så sjukt dplig koll på min kropp och hur flytningar ska se ut när osv.

Lussekatten87 skrev 2008-11-29 22:39:43 följande:
    Min tapp brukar sjunka lite när jag får mens,men idag när jag plussade var den fortfarande hög och mjuk.
  • playmate86

inte en anning har ingen vana av att känna efter

• Anonym (Gravid??)

Puff

Är det vanligt att tappen sjunker vid mens?

• Ledilnaan

Jag har känt på tappen båda gångerna som jag har varit gravid, innan jag tagit det positiva testet.
    Känn efter själva hålet på tappen, är den mjukt och du kan få in fingret en liten bit så är mensen på väg. Men om den är hård och sluten så kan du vara gravid. (alltså hela tappen brukar vara ganska mjuk, känn just på toppen av tappen)

• Anonym (Gravid??)

Ok, men alltså tappen ska vara mjuk men inte kring hålet?

• Ledilnaan

Kommer inte riktigt ihåg hur själva tappen var, men hålet är slutet vid graviditet, medan vid mens är hålet öppet så att mensblodet kan komma ut.

• Anonym (Gravid??)

Nu sprang jag och kände efter.
    Toppen av tappen kändes mjuk i början, sedan lite längre in omjag tryckte lite på den så var det hårdare.
    Sedan så undrar jag " om jag får in fingret in bit" menar du in i själva tappen?? Vågade inte peta in där men mitt hål verkar sitta lite på sidan av tappen, brukar det vara så? Tyckte nog att det var mjukt där också men jag försökte inte få in ett finger där.

• Anonym (+)

Tänk på att det är en risk med bakterier att hålla på att känna på tappen i tid och otid. Vet mna inte hur tappen brukar kännas kan man heller inte avgöra hur den känns när man är gravid. Mitt förslag är att du låter bli tappen och ser om mensen kommer. Jag hoppas att den håller sig borta och att du är gravid!

• Anonym (Gravid??)

Mmm, jag vet men jag är ju så nyfiken juhh

Anonym (+) skrev 2008-11-29 23:53:57 följande:

Tänk på att det är en risk med bakterier att hålla på att känna på tappen i tid och otid. Vet mna inte hur tappen brukar kännas kan man heller inte avgöra hur den känns när man är gravid. Mitt förslag är att du låter bli tappen och ser om mensen kommer. Jag hoppas att den håller sig borta och att du är gravid!
  • Ledilnaan

Själva tappen, har jag för mig ska bli hård när man är gravid. Själva hålet in i tappen ska vara hårt sluten. Du behöver inte försöka att verkligen trycka in fingret, utan det räcker att känna på tappen. Så svårt att förklara.
    Vid graviditet så är tappens hål slutet/litet. Vid mensdags så är hålet avslappnat och "vidgat".

• Lussekatten87
    Anonym (Gravid??) skrev 2008-11-29 22:44:59 följande:
    Grattis! Vilken dag plussade du på?Ursäkta frågan,men har du haft flytningar nu innan? Jag har haft flytningar till och från men ibland så att man tror det är mensen som kommit. Springer in på toan för att kolla och ingen mens där.MÅr lite illa men hela familjen har haft en släng av magsjuka så man kanske hoppas på grund av fel illamående Jag har så sjukt dplig koll på min kropp och hur flytningar ska se ut när osv.
    plussade på bim+5.
    hade inte testat mig innan det.så det hade nog kunnat bli + tidigare med.
    Jag hade väldigt mkt flytningar runt bim,vita.Så mkt att jag trodde det var mensen ibland.
    (¯`°?.¸ ♥ Väntar 2:an! BF 2/8 - 09 ♥ ¸.?°´¯)
  • Anonym (Gravid??)

Ingen mens idag heller. Skriver när jag vet mer.

• Anonym (Gravid??)

Nu har min mens kommit. Ingen bebis alltså men jag undrar vart fasiken mensen höll hus i 2.5 vecka!?
    Nåja- hellre ogravid med mens än ogravid och utan mens

Svar på tråden Livmodertappen vid kommande mens?