• bananna

sova i bärsjalen på natten?

Är det någon som har sin bebis sovandes i bärsjalen på natten? Vår lille (3,5 veckor) vill inte sova själv, han sover bäst på våra bröst eller tätt intill tutten. På dagen sover han bäst i bärsjalen, så jag funderar på om han kan göra det på natten med kanske? Om man har bara blöja på honom och kanske en tunn filt så det inte blir så varmt?

• Svar på tråden sova i bärsjalen på natten?
  • SoFo89

När dottern var ett par veckor vägrade hon sova brevid mig och hade rätt ont i magen. Fick sova ett par nätter sittandes upp med henne i bärsjalen Men vet inte om jag skulle ha vågat sova hela nätterna, liggandes ner.. Men det där får man nog känna efter själv. Filt tror jag inte ens behövs, min dotter blev i alla fall kokhet så fort jag hade henne i sjalen.

ღSigne 071027ღ
  • petronellakvist

Det skulle jag inte våga göra, sova med bärsjal, utan lägg henne bredvid dig och rulla handdukar runt på vardera sida, så gjorde jag. Men min dotter trivdes aldrig i bärsjal. Ammar du henne, jag ammar min tjej som nu är 3 månader. Hon hade också ont i magen ibland den första månaden, nu är det mycket bättre, gav droppar ibland.
    Om man har de i en bärsjal kan det bli för tätt också.

• bananna
    Svar på #2
    Jag har sytt ett babynest (motsvarande att rulla handdukar runt bebisen) som jag provat att ha precis bredvid mig när jag sover, men han vill ligga närmare än så. Jag ammar honom liggandes på natten, och oftast får han ligga kvar så precis intill när han ätit klart. Men på dagarna brukar han sova i sjalen, det borde väl vara okej eller?
  • vittra

Jag brukade lirka av mig sjalen när vi låg ner och hon hade somnat på min mage, det brukade gå rätt bra även om det var en hel del krångel innan man fått av sjalen!
    Då kunde jag också rulla över henne så hon låg vid min sida, det fungerade jättebra för oss!

Skulle nog inte våga sova i sjal på natten faktiskt, vet inte men det skulle inte kännas bra.

• losy

Har du testat en Bärtub? Rekommenderas vid samsovning på Akademiska barnsjukhuset i Uppsala. Gå in på www.kamcaredesign.se de har bärtuben

Svar på tråden sova i bärsjalen på natten?