• Lisa76

Ska köpa docka till min 3-åring - tips önskas tack :)

Ska köpa en docka till min 3-åring i julklapp. Gärna en som inte har tygkropp, utan hela kroppen i plast(?) men som ändå är lite mjuk.. Hoppas ni förstår vad jag menar

Den behöver heller inte kunna prata, kissa eller ha några sådana funktioner. Bara en "vanlig docka" som hon kan leka med och byta kläder och så..

Är det någon som har tips på var jag kan hitta en en fin docka? Vad har ni köpt för docka till era barn? Är ni nöjda?

Tips & råd mottages tacksamt

Tusen tack! / Lisa

• Svar på tråden Ska köpa docka till min 3-åring - tips önskas tack :)
  • Tinkerbelle

Nu är ju inte detta kanske exakt vad du söker men jag älskade min Skrållandocka som liten. Det kommer vår dotter få en nästa år kanske

(¯`°?.¸ ღ♥ Vår Älskade Tyra och Lillebror i magen BF feb 09 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • mamlan

Kolla på rusta, ÖB eller barnenshus..därbrukar det finnas.

• Lisa76

Tinkerbelle - vad är Skrållandocka för något? Är det märket..? Du hör ju - har noll koll på det här med dockor Var en "biltjej" som barn och lekte aldrig med dockor, vilket gör det här jättesvårt Kan tänka mig att lägga lite extra pengar på en bra docka, men då vill man ju att det ska bli bra..

Mamlan - tack föt tipsen. Har varit på Barnes Hus med hittade inget bra tyvärr.

Är det någon som vet någon bra sida på nätet att kunna beställa från? En mamma på dagis tipsade om Krabats dockor, de från "hela världen".. Någon som vet något om dem?

Tack Lisa

• Tinkerbelle

Lisa76 - Skrållan är en taldocka. Jättesöt. Var dock inne på deras sida nu och de ser inte ut som de gjorde när jag var liten, tyvärr. Men de är rätt söta fortfarande. Sm jag kommer ihåg kunde man byta skiva i ryggen på henne så hon sa olika saker, inte alltid jättesnäll Lite småbusig

http://www.skrallan.se/

(¯`°?.¸ ღ♥ Vår Älskade Tyra och Lillebror i magen BF feb 09 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • neoaliya

Skrållan helt klart. Har kvar min från när jag var liten och nu leker min dotter med den. Snacka om kvalité. Den är ju 30 år nu Hon ska få en ny nu i julklapp.

• Dino78

Den somd et finns mest tillbehör till är BabyBorn tycker jag det verkar som. Lagom stor.
    Vi har en Baby Anabell och den är jättefin, men skitdyra tillbehör. Dock passar Skrållans kläder till den (den finns i två storlekar, vi har 46cm docka)

Men BabyBorn tycker jag verkar vara en perfekt docka, hade jag valt om jag skulle köpa till dottern - nu var det svärmor, farbror och faster som köpte den. (Jag hade inte valt den pga priset mest...kostar 500

DIF i själ och hjärta
  • neoaliya

Baby born är också jättebra, dottern har en sån och älskar den.

• Einstein

Min dotter leker mest med Skrållans lillasyster Lillan. Detta är visserligen dockor med mjuk kropp, men min dotter föredrar de mjukmagade framför de hårda.

• Einstein
    Einstein skrev 2008-11-30 21:12:42 följande:
    Min dotter leker mest med Skrållans lillasyster Lillan. Detta är visserligen dockor med mjuk kropp, men min dotter föredrar de mjukmagade framför de hårda.
    www.skrallan.se/
  • nanci

Vår tre-åring ratar dockorna med hårda kroppar ("dom kan du få leka med mamma"), men annars så är New Born Baby ett märke som är lite billigare än Baby Born och som har massor med tillbehör. Fundera på om det ska vara en bebisdocka eller en docka som ser ut som ett litet barn, sånt är viktigt för en 3-åring :)

• Jenny N

Mina döttrar har massor av dockor men deras skrållan dockor är helt klart favoriterna

• Lisa76

Hej igen!

TACK SNÄLLA NI för alla tips och råd!

Ska åka runt och titta lite i andra affärer också. Vill gärna klämma och känna lite på dockorna innan jag bestämmer mig Vad som verkar kul med både Skrållan och Babyborn är ju att det verkar finnas lite olika tillbehör att köpa till. Då kan hon ju få lite kläder mm av släkten..

Kram och tack! Är det någon som har fler tips och tankar så skriv gärna en rad

Svar på tråden Ska köpa docka till min 3-åring - tips önskas tack :)