skräckis från 80-talet??
HJÄÄÄLP mig... runt 85-86 var vi ett gäng som umgicks (jag var minstingen kan man väl lugnt säga) och kollade mycket på film. Favoriterna var Kvinnofängelset, polisskolan OCH en film som jag glömt namnet på.
Kan någon hjälpa mig..
Den handlar om en gruva någonstans i Sydamerika där man håller på och spränger .. där finner man en guldask i form av en hand med lite aska i sig... urinevånarna som ju jobbar i gruvan flyr i panik och skriker om någon slags förbannelse, djävulens hand eller nåt sånt. Ägaren av gruvan, en rik amerikans knös tar med sig asken hem och placerar den på ett bord hemma... SEN börjar det hända saker.. i sann 80-tals anda så formar sig askan till en hand.. som ger sig ut på upptäcktsfärd och skördar dödsoffer, den färdas genom vattenledningarna bland annat och hamnar hemma h os en kvinna som precis fått blomsterbud hem, hon ställer blommorna i vatten och när hon ska ställa ut vasen spiller hon lite vatten och voila så kommer handen fram (nästan som i terminator när han smälter av elden ochsedan "flyter ihop")....
Någon som känner igen det.. vad heter filmen?