• jessapessa

Storhandla- så billigt som möjligt, har ni tips och råd?

Vi ska iväg och storhandla i dagarna, och vill storhandla så billigt som möjligt!
    Har ni tips?

Tänkte sätta oss och göra en matlista fyra veckor framåt, så att vi har maträtter att gå efter, och vad vi ska behöva handla.
    Tips på billiga maträtter, råvaror osv?
    Tips på affär, osv osv?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Storhandla- så billigt som möjligt, har ni tips och råd?
  • tvål

vi har 100kr /dag istället för att storhandla.funkar mycket bättre.men jag vet oxå att alla inte bor nära affärerna och MÅSTE storhandla.vi storhandlade innan,men vi tröttnade på det..

• suset

Willys har ju alltid minst 2 alternativ när det gäller produkter och varor. Vi handlar alltid där och klarar oss med ca 2000 kr i månaden. Sedan finns ju Lidl och ÖB.

• chicopico

rotfrukter är både billigt och nyttigt...
    man kan rosta i ugn eller ha i soppa eller gratäng!!

• miss bee

Willys är jättebra! Saknar den butiken! Finns inte här jag bor!

• Cattis63

LIDL är bäst när det gäller frukt och grönt. Alltid fräscht och billigt , men i övr så håller de flesta affärerna ungefär samma priser, willys, city cross och ica maxi

• jessapessa
    tvål skrev 2008-11-30 12:12:47 följande:
    vi har 100kr /dag istället för att storhandla.funkar mycket bättre.men jag vet oxå att alla inte bor nära affärerna och MÅSTE storhandla.vi storhandlade innan,men vi tröttnade på det..
    Vi har tröttnat på att handla det vi ska ha till middag, varje dag liksom.
    För stressigt att handla efter jobb och dagishämtning, för att sedan börja med maten kl 17.30 varje dag...

Vet inte varför, men jag gillar inte Lidl. Citygross storhandlade vi på förut, men har bytt till Willys.

Så lågprismärken, såsom Eldorado, ska vi satsa på alltså?
    Matlistan, det var väl en smart idé?

• tvål
    jessapessa skrev 2008-11-30 12:27:55 följande:
    Vi har tröttnat på att handla det vi ska ha till middag, varje dag liksom.För stressigt att handla efter jobb och dagishämtning, för att sedan börja med maten kl 17.30 varje dag... Vet inte varför, men jag gillar inte Lidl. Citygross storhandlade vi på förut, men har bytt till Willys.Så lågprismärken, såsom Eldorado, ska vi satsa på alltså?Matlistan, det var väl en smart idé?
    ja alla har ju olika förutsättningar.
    själv är jag hemma hela dagarna,så jag har tid att åka och handla om jag behöver det,oftast använder vi det vi har i frys/skåp först.
  • Maggis Nervis

Köp storpack, dela upp och frys in!

Kolla reklamen varje söndag/måndag och handla det som är billigt och frys in.

Fuck Google, ask me
  • garib

Jag köper aldrig kött,fisk,kyckling som kostar över 50 kr kilot-passar på vid extrapriser. Oftast veckan före barnbidrag hittar man dessa varor billigt. och även annat billigt.

Svar på tråden Storhandla- så billigt som möjligt, har ni tips och råd?