• flowerLowa

Julklapp till blivande förstagångspappa

Hej!
    Har problem med att komma på vad jag ska köpa till min älskade sambo i julklapp!! Vårt första barn är beräknat till den 9 januari, hade varit kul om det hade varit en klapp med någonting som han kan ha användning för i sin nya papparoll. Det står helt still, kommer inte på någonting!! HJÄLP!!

Snälla tipsa om fina julklappar!!

(¯`°?.¸♥ ~Lill~Karlsson BF 2009~01~09~♥¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Julklapp till blivande förstagångspappa
  • VulgusProfanum

En snygg bärsjal i "manliga färger"
    En bok om "pappaskapet". Hur det är att vara nybliven pappa.
    Svårt det här

Don´t pee on my leg and tell me it´s raining
  • flowerLowa
    VulgusProfanum skrev 2008-11-30 12:34:56 följande:
    En snygg bärsjal i "manliga färger"En bok om "pappaskapet". Hur det är att vara nybliven pappa.Svårt det här
    tack för tipsen.. men en bärsjal ska vi få av blivande mormor och morfar i julklapp... och min sambo är inte mycket för att läsa, så en bok känns inte heller pssande tyvärr.. annars jättebra tips! TACK! något annat förslag?
  • VulgusProfanum
    flowerLowa skrev 2008-11-30 12:37:50 följande:
    tack för tipsen.. men en bärsjal ska vi få av blivande mormor och morfar i julklapp... och min sambo är inte mycket för att läsa, så en bok känns inte heller pssande tyvärr.. annars jättebra tips! TACK! något annat förslag?
    Ska fundera lite
    Det är så svårt att komma på något på rak arm och speciellt när man inte vet vad personen i fråga gillar osv.
  • Milliemolly

Ej skoj-present kan vara en burk ögoncreme mot mörka ringar och puffar under ögonen (Nivea har en för under 100-lappen)

Jag fick det själv i julklapp innan första barnet och det var ju lite roligt med tanke på sömnbrist

Dock kanske inte så jättemanligt..............

Ett par varma och snygga vantar/handskar att köra vagnen med? Det fick jag också, ett par riktigt lyxiga dyra och fina. Blev jätteglad!

Klippkort på ert favoritfik.

Ofta blir det mycket fika och många promenader med bebis i början

promenadskor/ snygga gympadojjor. Min sambo fick ett par Nike shox inför alla långpromenader.

• VulgusProfanum

Vilka bra tips Millie!

Roliga och praktiska saker att lägga under granen

• Loon

En riktigt schyst kaffe-mugg, en sån där Take-away. Perfekt till barnvagnspromenader!Finns bla på Åhlens.

Såg att du skrev att han inte är så mycker för böcker, men boken "Värsta pappan" av Ronny Olofsson är superbra o ROLIG!! Massa garv o sånt!

• flowerLowa
    Loon skrev 2008-11-30 13:06:47 följande:
    En riktigt schyst kaffe-mugg, en sån där Take-away. Perfekt till barnvagnspromenader!Finns bla på Åhlens.Såg att du skrev att han inte är så mycker för böcker, men boken "Värsta pappan" av Ronny Olofsson är superbra o ROLIG!! Massa garv o sånt!
    hihi, den boken har han fått i början av graviditeten.. och han sitter faktiskt och bläddrar i den på toabesöken.. håller med om att den är rolig!
    Milliemolly skrev 2008-11-30 12:46:51 följande:
    Ej skoj-present kan vara en burk ögoncreme mot mörka ringar och puffar under ögonen (Nivea har en för under 100-lappen)Jag fick det själv i julklapp innan första barnet och det var ju lite roligt med tanke på sömnbrist Dock kanske inte så jättemanligt..............Ett par varma och snygga vantar/handskar att köra vagnen med? Det fick jag också, ett par riktigt lyxiga dyra och fina. Blev jätteglad! Klippkort på ert favoritfik. Ofta blir det mycket fika och många promenader med bebis i början promenadskor/ snygga gympadojjor. Min sambo fick ett par Nike shox inför alla långpromenader.
    wow vilka bra tips!
    den där cremen mot mörka ringar under ögonen skulle man ju själv vilja få i julklapp
    vantar tror jag inte passar eftersom vi köpt en "barnvagnsmuff" som man fäster på handtaget på vagnen som en muff man sticker in händerna i.. smidigt att slippa dra av och på vantarna såfort man ska fixa nånting..
    klippkort på fik hade ju varit något.. ska fundera på det!

har kommit på att sambon pratat om att han väldigt gärna vill tatuera in bebisens namn när vi vet vad det är för pyre som gömmer sej i min mage... kanske ett presentkort och en bokad tid hos tatueraren...?? vad tror ni??
  • flowerLowa
    Loon skrev 2008-11-30 13:06:47 följande:
    En riktigt schyst kaffe-mugg, en sån där Take-away. Perfekt till barnvagnspromenader!Finns bla på Åhlens.Såg att du skrev att han inte är så mycker för böcker, men boken "Värsta pappan" av Ronny Olofsson är superbra o ROLIG!! Massa garv o sånt!
    haha, bra tips förresten med kaffemuggen! då kan man köpa en sådan take away mugg och en såndär som man fäster på barnvagnen, så ´kan han ta med kaffet ut på promenaden..
  • Loon

Tid hos tatuerare är ju PERFEKT! Kul present som han ju garanterat kommer att bli glad för!!

• flowerLowa
    Loon skrev 2008-11-30 13:53:46 följande:
    Tid hos tatuerare är ju PERFEKT! Kul present som han ju garanterat kommer att bli glad för!!
    ja, jag tror jag ska kolla upp med tatueraren om det går att fixa!! hoppas!
  • Angelven

En riktigt bra rakhyvel med lite fancy tillbehör, schyssta krämer etc - så att han inte rispar babyn med skäggstubb

Mina killar brukar kikna av skratt och så påpeka att det är dax för en rakning - de blir rödflammiga i huden om man busar för mycket med skäggstubb...

• nachosss
    Svar på #11
    En tröja med väldigt personlig tryck kanske?
    Typ "längtar till den 9:e januari" ?? jag vet inte men ngt som har med först födda att göra?
    Jag har beställt tröjjor med tröck där jag fick hjälp med att komma på förslag hos: www.gladagrodan.se/ det gick fort att få hem tröjorna oxå, rekomenderar de varmt!
  • flowerLowa

behöver mer bra tips!

efter att ha luskat lite med sambon så fick jag reda på att han inte är lika sugen på att tatuera sej längre, så det känns inte som en jätteskoj grej att ge honom i julklapp längre...

har ni mer tips???

• Fröt

Jag gav min man (då vi väntade Victor) en egen skötväska, lite tuffare, svart med komplett innehåll. Han tyckte det var toppen! Det finns även ett slags "överlevnadskit" för blivande pappor att köpa som man kan ha i en helt vanlig väska. Märket heter Wallaboo.

Lycka till!!

Svar på tråden Julklapp till blivande förstagångspappa