• Ninno

Jag hör ett knäppande ljud från magen! Vad är detta?

Jag har hört ett "knäppande" ljud inneifrån magen två ggr idag! Kommer i samband när hon sparkar tror jag. Låter som när man sträcker på ryggen eller armarna och det "knäpper till" om ni förstår hur jag menar? Eller när man reser sig upp så kan det knäppa från knäna :)

Vad är detta jag hör? Är det andra som hört samma sak? Stretchar bebisen eller?! :D

• Svar på tråden Jag hör ett knäppande ljud från magen! Vad är detta?
  • xenaa

Det är barnets leder som knäpper till Helt ofarligt och normalt
    Lite läskigt dock. hehe

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ BF 2oo9-o3-o4 ♥
  • Ninno
    xenaa skrev 2008-11-30 14:39:11 följande:
    Det är barnets leder som knäpper till Helt ofarligt och normalt Lite läskigt dock. hehe
    [/citat]
    Nattfjärilinnan skrev 2008-11-30 14:40:17 följande:
    [citat]
    Jag hörde precis samma sak 2ggr!
    haha jag har aldrig hört talas om detta fenomenet! men det är ju lite lustigt hihi :D Skönt att det inte är ngt konstigt iallafall :D
  • Dixabilly

Hahaha så har jag också, skit läskigt alltså, låter som när våra leder knakar fast mycket ljusare och det kommer från magen, det klickar liksom Skrattande
    Rätt fränt :)

♥ (¯`°?.¸ ♥ Vår älskade bebis kommer snart ♥¸.?°´¯) ♥
  • Fru Fasth

hicka!

~~Ronja är mitt hjärtegull~~
  • Dixabilly

För mig är hickan helt annorlunda iallafall, lätet jag pratar om, det låter som om ni vet att en axel klickar som det kan göra på oss, fast mycket ljusare och innifrån magen, hickan är helt annorlunda.

Fru Fasth skrev 2008-11-30 17:13:11 följande:
    hicka!
  • Årsskiftet

Hicka låter inte utanför kroppen.

• Nadines Mamma

Hicka är det inte utan detärlederna som knäpper, fick höra och har även läst att demhar inte så mkt ledvätska och då låter de..Tösen lät hela tidenahahha

ღ Nadine - mammas sessa, min stolthet, mitt allt och största kärlek ღ
  • Dixabilly

Det är så alltså? Häftigt:) Men är det ofarligt att de inte har så mycket ledvätska?

Nadines Mamma skrev 2008-11-30 17:22:04 följande:
    Hicka är det inte utan detärlederna som knäpper, fick höra och har även läst att demhar inte så mkt ledvätska och då låter de..Tösen lät hela tidenahahha
  • Nadines Mamma

Ja då, det är helt ofarligt!
    Det är ju detsamma för oss, man kankse har legat still ett tag och då blir ledvätskan seg eller vcad man ska kalla de och då knäpper de...har pratat med många och läst om de och alla säger samma så

ღ Nadine - mammas sessa, min stolthet, mitt allt och största kärlek ღ
Svar på tråden Jag hör ett knäppande ljud från magen! Vad är detta?